31.03.2020
![גלי-צה"ל גלי-צה"ל](https://cdn.the7eye.org.il/uploads/terms-images/post_tag/12143186_949954358380724_8095506318997689987_n-medium.png)
רסס גלי-צה"ל
תחנת רדיו צבאית המשדרת מאז 1993 מוזיקה קלה ודיווחי תנועה. נוהלי סינון המוזיקה המורשית לשידור בתחנה הפכו אותה לתחנה פופולרית ביותר, אולם עוררו כלפיה גם ביקורת רבה ראו הרחבה
20.03.2020
12.03.2020
05.03.2020
העיתונאים שיתפו פעולה עם קמפיין הדה-לגיטימציה של הליכוד
קמפיין "ביבי או טיבי" של הליכוד לא היה יכול להצליח ללא תמיכת התקשורת • העיתונאים אפשרו לדוברי הליכוד לחזור שוב ושוב, באופן ישיר או במשתמע, על מסר הדה-לגיטימציה לנבחרי הציבור ולמצביעים הערבים, ונמנעו כמעט לחלוטין מלאתגר אותו • הנתון: רק שישה ראיונות מתוך 47 כללו התייחסות ביקורתית • "נוכחים נפקדים", בשיתוף עמותת סיכוי
02.03.2020
סיכום סיקור בחירות 2020: התקשורת הישראלית לא מתעניינת בעמדות נבחרי הציבור הערבים
זאת למרות שהרשימה-המשותפת צפויה להיות השלישית בגודלה ועשויה להכריע את גורל הבחירות • הזינוק בסיקור לעומת המערכות הקודמות: בגלל הדהוד קמפיין הדה-לגיטימציה של הליכוד ומפלגות אחרות • גם כשמדברים על החברה הערבית ונציגיה - בשיחה משתתפים בדרך-כלל יהודים בלבד • "נוכחים נפקדים", בשיתוף סיכוי
01.03.2020
20.02.2020
בחירות 2020: זינוק בהיקף סיקור הרשימה-המשותפת
30% מהסיקור הפוליטי כלל עיסוק בפוליטיקאים הערבים, כמעט פי 3 לעומת סבבי הבחירות ב-2019 • עלייה של פי 10 באייטמים שעסקו בפוליטיקאים הערבים באופן ממוקד • כשני שליש מהם נסובו על קמפיין הדה-לגיטימציה של הליכוד והניסיון לפסול את ח"כ יזבק • רק כ-3% עסקו במצבה של החברה הערבית בישראל • "נוכחים נפקדים", בשיתוף סיכוי
10.02.2020
05.02.2020
01.02.2020
מדד הייצוג, סיכום 2019: מגמת העליה מתחילת השקת המדד נמשכת
תאגיד השידור במקום הראשון, צניחה בשיעור הייצוג בערוץ קשת 12, המיזוג בין הערוצים 10 ו-13 מביא גם לירידה בשיעור הערוץ הממוזג, גלי-צה"ל במקום האחרון אך במגמת עלייה • הדרת החברה הערבית מהתקשורת המרכזית נמשכת, גם אם המצב טוב משהיה לפני השקת מדד הייצוג • ב-2019 הופיעו בתוכניות האקטואליה כ-156 אלף דוברים, מתוכם רק 4,371 היו ערבים, כ-2.8% • חלק הערבים באוכלוסיה: כ-20% • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
29.01.2020
מדד הייצוג, סיכום 2019: עלייה בשיעור הנשים והמומחים בקרב המרואיינים הערבים
שינוי גם בהקשרים בהם הופיעו דוברים ערבים בתקשורת: ירידה חדה בהקשרים ביטחוניים, עלייה חדה בהקשרים פוליטיים ועלייה מתונה בהקשרים אזרחיים • נשים ערביות עדיין סובלות מהדרה כפולה: מתוך כ-156 אלף דוברים בתוכניות האקטואליה רק 912 היו נשים ערביות, כ-0.6% • התוכניות הבולטות בייצוג נשים ערביות: "סדר יום" של כאן ב' ו"חדשות הערב" של כאן 11 • התוכניות המצטיינות בשילוב מומחים: "סדר יום" ו"קלמן וסג"ל" של כאן 11 • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
26.01.2020
מדד הייצוג 2019: הרדיו מוביל על הטלוויזיה, השידור הציבורי על המסחרי
בראש הטבלה השנתית: "רינו צרור" (9.2%) של גל"צ, "סדר יום" (8.7%) של כאן ב', ו"חדשות השבוע" (8.7%) של כאן 11 • בשקלול כמות המרואיינים, "מה בוער" של גל"צ מגיעה למקום השלישי • מרכז הכובד של ייצוג החברה הערבית בתקשורת המרכזית עובר אל הפריים-טיים הרדיופוני, רצועת הפרה-פריים בטלוויזיה נחלשה מאוד והייצוג בערוצים המסחריים נמוך בהרבה מבתאגיד • "חדשות הערב" (7.3%) של כאן 11 מנצחת את המתחרות בזכות כתבותיו של ערן זינגר • מדד הייצוג, בשיתוף עמותת סיכוי
20.01.2020
10.01.2020
09.01.2020