05.03.2023
חוק הגנת הצרכן רסס - הכל
13.02.2023
18.12.2022
27.06.2022
24.11.2021
23.11.2021
31.10.2021
06.09.2021
ביהמ"ש המחוזי הכשיר את הטעיית הציבור בידי העיתונות
השופט כבוב אישר את העסקה שתאפשר ל-ynet להמשיך להציג פרסום סמוי ללא גילוי נאות • במקום "פרסומת" - ימשיכו להשתמש באתר בשלל אמצעים מטעים לסימון פרסומת • ההכשר: למרות התנגדויות מאת היועץ המשפטי לממשלה, ארגון העיתונאים, עמותת הצלחה, מערכת "העין השביעית" ועוד • ההחלטה צפויה להחליש את עמדת הציבור בהליכים דומים המתנהלים מול כלי תקשורת אחרים • ynet צפוי לשלם פיצוי זניח ביחס לרווחים הנשאבים מגניבת דעת
21.06.2021
03.06.2021
12.04.2021
09.12.2020
לא "תוכן ממותג", לא "שיתוף פעולה" – פשוט פרסומת
מחקר חדש ומקיף של הרשות להגנת הצרכן קובע: הדרך לזיהוי פרסום סמוי – ציון מפורש של הגורם המסחרי שעומד מאחוריו, בתוספת המלה "פרסומת" • החוקרים מבהירים: רוב הציבור לא מצליח לזהות "תוכן שיווקי" • הממצאים הוגשו מטעם היועמ"ש כחלק מהתנגדות לפשרה בהליך ייצוגי נגד ynet
04.11.2020
בשיתוף הרשות להגנת הצרכן
החוק בארץ אוסר על גופים עיתונאיים להפיץ פרסום סמוי, אך הגוף שקיבל את המנדט לאכוף אותו אינו עושה זאת • נתונים חדשים חושפים: הרשות להגנת הצרכן מעולם לא הטילה קנס על כלי תקשורת בגין תוכן שיווקי • גם על פרסום גלוי ומניפולטיבי בקושי נענשים: בשש שנים הוטלו רק 28 קנסות • זה עניין של סדרי עדיפויות, אומרים ברשות, אך מבטיחים: "בקרוב נתקדם לאכיפה"
27.01.2020
21.01.2020