אמיתי זיו, כתב התקשורת של "דה-מרקר", התייחס היום לדברים שאמר שאול אמסטרדמסקי בראיון ל"העין השביעית" בתחילת החודש לרגל זכייתו בפרס סוקולוב. אמסטרדמסקי הוא כתב העיתון הכלכלי המתחרה, "כלכליסט". זיו פירסם את הדברים ב"מכתב פתוח" שאליו הפנה מחשבון הטוויטר שלו (לקריאת המכתב המלא).

אחרי שהחמיא לעמיתו על עבודתו העיתונאית, ולפני שחתם את דבריו בשבחים נוספים, כתב זיו: "תהיתי קצת על האמירה שלך בעין ש'דה-מרקר' עיתון ימני מאוד. הם הסוו את זה יופי, אבל זה עיתון ימני מאוד'. זו קביעה מאוד משונה בעיני", מאחר ש"דה-מרקר" "העלה על נס את המודל הסקנדינבי" ועוסק ב"משכורות העתק של בכירי המשק", "שילוב חרדים וערבים בשוק העבודה", "אי-השוויון והעוני".

"ואם אנחנו כזה עיתון ימני, עיתון של טייקונים יעני", כותב עוד זיו, "איך תסביר את זה שהבנק הגדול במדינה הפעיל עלינו חרם פרסומות ארוך? ואחר-כך חברת הסלולר הגדולה במדינה, ורשת הקמעונות הגדולה במדינה? וכל אותה תקופה המשיכו לזרום התקציבים של אותם גופים לעיתון שלך".

כתב "דה-מרקר" אמיתי זיו (צילום: עידו קינן, "חדר 404", cc-by-sa)

כתב "דה-מרקר" אמיתי זיו (צילום: עידו קינן, "חדר 404", cc-by-sa)

עוד הוסיף זיו: "האם יש איזה 'שמאלן' כלכלי שלא מקבל אצלנו אינצ'ים? שלי יחימוביץ', יוסי זעירא, מומי דהן וכל שם אחר שתעלה – קיבל ומקבל אצלנו נייר בנדיבות יותר מבכל עיתון אחר. ובוא נדבר רגע על המחאה החברתית. איפה אתם הייתם? כי אני יודע איפה אנחנו היינו – בשדרה. 'דה-מרקר' תמך ללא סייג במחאה החברתית. גליונות 'הארץ' חולקו חינם לאוהלים, ואפילו הוצאנו גליון מחאה מיוחד שחולק בהפגנות".

זיו התייחס גם להתבטאות אחרת של אמסטרדמסקי: "לא מבין את האמירה שלך לגבי זה ש'דה-מרקר' מנסה להסוות את המסר שלו", כתב זיו, "זו אמירה מתנשאת, לאמור: אל תאמינו להם, אני יודע מאיזה חומר הם עשויים באמת. אפשר להאשים את 'דה-מרקר' בהרבה דברים, אבל אי-אפשר להאשים אותנו שאנחנו מעבירים מסרים מעורפלים. כשכתבים בעיתון, ואני ביניהם, נפגשים עם בכירים במשק, אם כבר, מאשימים אותנו בבולשביזם, לא בהיפר-קפיטליזם".

לבסוף כתב זיו על יחסו של העיתון שבו הוא כותב לסוגיית האיגודים המקצועיים: "אני יודע, אני יודע. העבודה המאורגנת. אודה ולא אבוש. בנושא הזה 'דה-מרקר' לוקח עמדה שאינה מתיישבת עם עמדת הסתדרות העובדים. אני לא מסקר את עובדי הנמל וחברת החשמל (תודה לאל), אבל כמי שכן מסקר את נושא הדואר ובמידה פחותה את מכון התקנים, אני גאה בעמדה שהעיתון לוקח כנגד הוועדים החזקים. בעיני זו אחת מבעיות היסוד במשק. באותה נשימה אזכיר שעמדנו דווקא לצדם של עובדי HOT ופלאפון ושרוב כתבי 'דה-מרקר' בעצמם מאוגדים".