"אי-פעם רציתם לדעת אם אדם מפורסם חי או מת? האתר הזה יעזור לכם לגלות", מבטיח Dead or Alive, אתר מיושן למראה שפעיל ככל הנראה מאז 1998. כתבה ששודרה ברשת CNN ב-1999 הוקדשה לאתרי אינטרנט מסוגו, המתמקדים במשימה החדשותית המורבידית של תיעוד מותם של מפורסמים עבור מי שמוצאים את עצמם תוהים אם השחקן ההוא שהם אהבו בצעירותם עדיין בין החיים. שנתיים אחר-כך הושקה ויקיפדיה וייתרה את האתרים הללו.

בימים האחרונים, לנוכח הדיווחים החוזרים, נשנים ומשולשים על החמרה במצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הושק האתר "האם שרון מת?". זהו אתר חד-תכליתי (single serving site), שמטרתו היחידה היא לעדכן את גולשיו אם שרון השרוי בתרדמת זה שמונה שנים – נפטר. "הסתכלנו אחד על השני בבוקר ושנינו ישר ידענו שזה מה שצריך לעשות והתבנית היתה ברורה", אומר ל"העין השביעית" שחר כותני, שיצר את האתר יחד עם עידו קלמן. בכניסה לאתר מופיעה השאלה "שרון מת כבר?", והתשובה, נכון למועד פרסום שורות אלו, היא "לא".

אתר דומה הוקדש בשנאה למרגרט תאצ'ר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה. הוא הכריז על מותה שלוש שנים לאחר הקמתו. בניגוד לאתר הבריטי, מושא הביקורת של "שרון מת כבר?" היא התקשורת ואובדן הפרופורציות שלה, אומר כותני. זו שולחת גדודי כתבים וצלמים למסדרונות בית-החולים שיבא כדי שימלאו עמודים וזמן שידור במונחים רפואיים הרלבנטיים רק לבני משפחתו של שרון ולצוות הרפואי, ובספקולציות ופרפראות תפלות – רק כדי להיות שם ברגע שבו יוכלו לבשר על רגע המוות.