השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן, מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב, השתתפה השבוע בערב עיון של לשכת עורכי-הדין ומועצת העיתונות שהוקדש כולו לשאלת צווי איסור הפרסום בעידן האינטרנט, והזהירה מפני הסכנות באכיפה מסיבית שלהם. "אפשר אולי לעשות הרבה יותר ממה שעושים, אבל יש לזה מחירים, והשאלה היא אם אנחנו כחברה מעוניינים לשלם את המחירים", אמרה השופטת אגמון-גונן.

לדבריה, בין אכיפה בעולם הממשי לבין אכיפה בעולם הווירטואלי יש הבדל דרמטי. "גם בעולם האמיתי המשטרה משקיעה המון משאבים ולא תופסים את כולם, אבל הניסיון כמעט לא פוגע באף אחד אחר, חוץ מהסביבה המיידית שלו", אמרה השופטת אגמון-גונן. "אבל כשאנחנו נכנסים לאינטרנט ומנסים לתפוס מישהו, אנחנו פוגעים בכל הרשת. כשאנחנו ניכנס ברגל גסה, אנחנו נפגע גם באלה שחושפים את השחיתויות באינטרנט. הרבה מאוד מהפרשיות שנחשפו, דברים מאוד רציניים, העלו בלוגרים, ורק אחר-כך לקחה את זה עיתונות הזרם המרכזי ופיתחה את הסיפור. אם אנחנו נתחיל לתפוס את הבלוגר הזה ואת הבלוגר האחר, אנחנו נפגע [ברשת], וזה בעיני מחיר סופר-חמור שהחברה לא צריכה לשלם".

עוד אמרה השופטת אגמון-גונן כי יש להכיר בכך שממילא המציאות משתנה, וכי האפקטיביות של צווי איסור הפרסום תקטן בעתיד. "מטבע הדברים איסור הפרסום ילך וייעלם כי זה לא מחזיק מים", אמרה. "הפרטיות משתנה, וגם זה ישתנה. זה עולם אחר, וצריך להתרגל למציאות הזו".