המקומון "קול הרצליה" והמועמד לראשות עיריית הרצליה צביקה הדר הטעו את הבוחרים כשפירסמו מודעה הנחזית לידיעה, כך קבע אתמול השופט סלים ג'ובראן, יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית.

בהרצליה אמור להתקיים מחר סבב נוסף של הבחירות לראשות העירייה, לאחר ששני המתמודדים, משה פדלון וצביקה הדר, קיבלו כל אחד 24% מקולות הבוחרים. לקראת הסיבוב השני פורסם בסוף-השבוע האחרון, בשער המקומון "קול הרצליה", מה שנראה כידיעה עיתונאית ובו נכתב: "בלעדי: ניתוח הקלפיות מראה שכמחצית מהבוחרים של פדלון – ש"ס והחרדים". בתחתית הידיעה הודפסה האות מ', כדי לציין שמדובר במודעה. בהמשך העיתון פורסמה מודעה נוספת הנחזית לידיעה, תחת הכותרת "ניתוח פוליטי: התמיכה בפדלון מורכבת ממצביעי ש"ס והחרדים". גם במקרה זה הודפסה האות מ', כדי לציין שמדובר במודעה.

מודעה הנחזית לידיעה. שער המקומון "קול הרצליה", 1.11.13

מודעה הנחזית לידיעה. שער המקומון "קול הרצליה", 1.11.13

בעקבות הפרסומים פנה פדלון, באמצעות עו"ד יניב שוורצמן, אל ועדת הבחירות המרכזית. "אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי ההבחנה הנדרשת, לצורך הבנת הקוראים, כי המודעה הינה פרסומת ותעמולת בחירות לא נעשתה", נכתב מטעם פדלון, "והאינדיקציה הבולטת לכך הינה הפניות הרבות למרשי ממועד פרסום המודעה ועד היום, מהן עולה כי האנשים ראו במודעה 'תחקיר', מאחוריו עומד המקומון, ולא מודעה פרסומית".

השופט ג'ובראן קיבל את התלונה. "שתי ה'מודעות' מטעם המשיב 1 [צביקה הדר] נחזות לידיעות עיתונאיות באופן ברור", כתב השופט בהחלטתו. "זאת ניתן ללמוד מהמבנה הדומה (מבנית וצורנית) לכתבה עיתונאית, השימוש בפסקאות וציטוטים, ועוד. עם כל הכבוד, אין באות 'מ' המתנוססת בגופן זעיר בתחתית שתי ה'מודעות' מספיק כדי שקורא סביר יבין מהן כי עסקינן במודעות בחירות ולא בידיעות חדשותיות מן המניין".

בשל כך נתן השופט ג'ובראן צו המחייב את המקומון "קול הרצליה" לפרסם בגיליון שיראה אור מחר "הודעה הבהרה בעמוד הראשון על-פיה שתי המודעות אינן ידיעות חדשותיות אלא תעמולה מטעם המשיב 1". במקביל ניתן צו המחייב את הדר לפרסם הודעה דומה באתר הפייסבוק שלו. כמו כן, המועמד הדר והמקומון חויבו בהוצאות משפט בסך 7,000 שקל.

תר"מ 221/20