הדס קליין, עדה מרכזית במשפט המו"לים, תובעת מיליון שקל מעו"ד כנרת בראשי, מנחת משדר היוטיוב "האולפן הפתוח" ומהדמויות המובילות במנגנון התקשורתי של תומכי נתניהו המקדם את קונספירציית "תפירת התיקים". בשנה שעברה פורסם כי רה"מ נתניהו רצה למנותה לראש מערך ההסברה.

קליין העידה במשך שבועות על זרם טובות ההנאה בשווי מאות אלפי שקלים שזרם מהמיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, שהיא היתה העוזרת האישית שלהם, לרה"מ בנימין נתניהו ולמשפחתו: ארגזי סיגרים ושמפניות, בגדי יוקרה, תכשיטים, אירוח בדירות יוקרה, סעודות שף ועוד.

בתגובה לעדותה, מכונת התעמולה בשירות נתניהו פתחה נגדה במתקפה רבתי, שכללה הפצה מסיבית של שקרים, הטרדות ואיומים. עד כה הוגשו חמישה כתבי אישום בגין הטרדת עד, שכוונה כלפי קליין.

במקביל, פועלת קליין גם במישור האזרחי: היא תובעת 5 מיליון שקל מהבלוגר אלי ציפורי וחצי מיליון שקל מהצייצנית רעיה מיכאלי, בשל עשרות פרסומים מכפישים. בדיון על התביעה האחרונה, אמר עורך דינה של קליין, עו"ד אליעד שרגא, כי קליין מתעתדת לתבוע גם את בראשי. כעת מגיעה התביעה.

כתב התביעה מפרט 20 פרסומים, ב"אולפן הפתוח", ברשתות החברתיות ובראיונות בתוכניות של אבי רצון ואלי ציפורי בתחנת הרדיו הביביסטית גלי-ישראל, שלטענת קליין הם דיבתיים.

ציוץ של כנרת בראשי, מתוך כתב התביעה

ציוץ של כנרת בראשי, מתוך כתב התביעה

"עו"ד כנרת בראשי היא עורכת דין פעילה ואשת תקשורת התומכת באופן גלוי
במר נתניהו", פותח כתב התביעה, "במהלך ההליך הפלילי שידרה והפיצה גב' בראשי מידע מסולף , שקרי וחד צדדי על התובעת במסגרת מיזם 'האולפן הפתוח'. גב' בראשי עשתה שימוש בפלטפורמת האולפן הפתוח, בו צופים עשרות אלפים של צופים, כמו גם בחשבונות מדיה חברתית אחרות בבעלותה ובראיונות רדיו בהם
השתתפה, בכדי להשתלח ללא רסן בתובעת, אך בשל עדותה בהליך הפלילי, תוך ביזויה ופגיעה בשמה הטוב".

לפי התביעה, הפרסומים של בראשי, הכוללים גם גידופים רבים, נועדו לשים את קליין "כמטרה לבוז והשפלה בעיני הבריות, במסגרת שורה של פרסומים שונים, אשר הופצו לכלל עוקביה, מאזיניה וצופיה של הנתבעת בפלטפורמות הפרסום הרבות אשר עומדות לרשותה".

זאת במטרה "לנסות להלך אימים על התובעת; לנהל כנגדה קמפיין עקבי ומתוזמן היטב כדי לפגוע בלגיטימציה שלה ולהפוך אותה למטרה לשנאה ולבוז בקרב הציבור הרחב; להשחיר את חובתה למסור עדות באמצעות אינסוף שקרים דמגוגים, נבזיים, כגון השקר שהיא 'מסייעת להפיכה שלטונית כנגד נתניהו' ו/או שהיא 'פעילה פוליטית' במסגרת עדותה למען מר יאיר לפיד, יריבו של מר נתניהו, שהיא 'משבשת מהלכי משפט' ו/או 'משמידה ראיות' ו/או מעידה 'עדות שקר' ו/או 'סוכנת משטרתית' ועוד".

"הכל שקרים. הכל המצאות. הכל בכוונת זדון ברורה", מסכמת קליין.

בהמשך כתב התביעה נכתב כי מטרתה של בראשיי "הייתה לבסס את התזה השקרית שלה בדבר 'תפירת התיקים' בפרשת 1000 בידי התובעת, הן באמצעות צביעת התנהלותה כפלילית, פוליטית (כנגד מר נתניהו) ונגועה באינטרסים זרים והן באמצעות טפילת תכונות שליליות, שקריות ומבזות לדמותה הציבורית".

מדובר "בקמפיין מתוכנן ומתוזמן היטב, שלו מטרה זדונית ברורה", קובע כתב התביעה. "קמפיין ההכפשות נמשך חודשים רבים ויש לזקוף לחובתה של הנתבעת את העובדה שמדובר בפרסומים בתפוצה רחבה ובכלי תקשורת מגוונים, שנעשו בכוונה ברורה לפגוע בתובעת".

טרם הוגש כתב הגנה, אך לכתב התביעה מצורפים חילופי המכתבים בין קליין, באמצעות עו"ד שרגא, לבין עו"ד בראשי. בתגובה לטענות קליין על הפרסומים הדיבתיים, עונה בראשי כי אינה יכולה להתייחס לטענות משום שקליין לא פירטה במכתב ההתראה את תוכן הפרסומים.

הדס קליין בביהמ"ש המחוזי בירושלים, 6.9.22 (צילום: יונתן זינדל)

הדס קליין בביהמ"ש המחוזי בירושלים, 6.9.22 (צילום: יונתן זינדל)

בחודש שעבר פסק ביהמ"ש כי בראשי תשלם 100 אלף שקל לעו"ד יריב צרי מהפרקליטות, לאחר שהשמיצה אותו כאילו ליבו גס בקורבן לעבירות מין והחשידה אותו ב"פדופיליה", כל זאת בהסתמך על משפט שהוצא מהקשרו, כשהיא נסמכת על מקור בלתי בדוק וללא שביקשה קודם לכן תגובה מצרי, וזאת בכוונה לפגוע בקידומו המקצועי.

באפריל 2023 היתה בראשי אחת הנתבעות בתביעת דיבה על-סך 1.2 מיליון שקל שהגיש העיתונאי רביב דרוקר נגד שורת אנשי תקשורת ביביסטים. בראשי טענה להגנתה כי לא צריך לבקש תגובה לפני פרסום בטוויטר, הודתה שאינה יכולה להוכיח את הטענה שטענה נגד דרוקר וקבעה כי התנהלה באופן אחראי.

קודם לכן, במרץ 2023, קבע ביהמ"ש כי בראשי תשלם 37 אלף שקל לנדב גלאון,  דובר ארגון מחאה נגד נתניהו, בשל ציוץ מכפיש. את היקף הפיצויים קבעה השופטת בשל ההד הנרחב שקיבל הפרסום המכפיש ולאור "העובדה שבראשי סירבה להתנצל, ולו היתה עושה זאת יתכן והיתה נחסכת התביעה". מאוחר יותר, בעקבות הערעור, בוטל הפיצוי ובראשי וגלאון פירסמו הבהרות הדדיות.