תומך נתניהו אלון בר-אלי, שפרסם בעשרות הזדמנויות שונות כי שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, אחראית לטבח חמאס מה-7.10, טוען להגנתו כי ברסלר היא "פוליטיקאית" וכי ממילא בסך הכל חזר על דברים שאמרה חברת הכנסת טלי גוטליב שהם "פרסומים מותרים".

בר-אלי, שמעיד על עצמו בכתב ההגנה כי הוא "אדם פרטי לחלוטין אשר נמצא בהליכי חדלות פירעון", פרסם בין היתר בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו נראית ברסלר כאילו היא אומרת "אני אשמה דם הנרצחים על הידיים שלי ושל חברי מכוח קפלן וגנר, ועל אחי מאחים לנשק".

פרסום שבו טוען בר-אלי "יובל דיסקין ושקימה ברסל ופושעי קפלן בוגדים בזויים נאלחים, שדם הנרצחים על ידיהם", וקורא להעמיד את ברסלר "בפני כיתת יורים".

פרסום שבו הוא פונה אליה ואחרים וכותב "יומכם מתקרב כולכם תעמד למדפט העם, העמוד התלייה.מוכן" [כך במקור].

פרסומים שבהם הוא טוען כי ברסלר "פתחה סניף חמאס בקפלן"; כי היא "קיבלה מידע שנמנע מנתניהו"; כי היא וארגון אחים-לנשק "פתחו סניף בעזה למיטוט - צה"ל"; כי היא "עומדת בראש ארגון מחתרתי להפלת השלטון והפיכה צבאית"; ועוד כהנה וכהנה.

בפרסומיו הדהד בר-אלי תיאוריית קונספירציה שקרית שנפוצה בישראל כבר בשעות הראשונות של הטבח שערך חמאס ב-7 באוקטובר, וזוכה מאז לפופולריות בקרב חלקים נרחבים בציבור. התיאוריה, "בוגדים מבפנים", מייחסת לגורמים שונים בחברה הישראלית שיתוף פעולה עם מתקפת חמאס ואף ייזום שלה, על מנת לאשש אמונות כוזבות של המפיצים ולהסיר את האחריות מעל ראש הממשלה בנימין נתניהו. השקר מצא את דרכו גם לכלי תקשורת מגזריים כמו ערוץ "טוב אקטואליה יהודית", ומופץ ברשתות החברתיות על-ידי חסידי קונספירציות, סוכנים זרים ותומכי נתניהו.

"המדובר באוסף פרסומים שקריים מן המסד ועד הטפחות, מסיתים, משפילים ומבזים, ולמען האמת - לא אנושיים. אלו פרסומים חמורים מאין כמוהם - שלא ניתן לעבור עליהם לסדר היום, ולהותירם ללא מענה משפטי הולם​", טענה ברסלר באמצעות עורכי-הדין עידן סגר ואוהד רוזן בתביעה שהגישה ובה דרשה פיצוי בסך חצי מיליון שקל.

בכתב הגנה שהגיש בר-אלי, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, טוען הצייצן כי יש לסלק את התביעה על הסף שכן מדובר בתביעת סרק הנגועה בחוסר תום לב קיצוני. מעבר לכך טוען בר-אלי כי ברסלר מגישה תביעות נגד "החלשים" בחברה, שנמצאים בהליכי פשיטת רגל, "מתוך כוונה לקבל פסקי דין שישרתו את התובעת אך ללא הגנה אמיתית".

ברסלר, טוען בר-אלי, "הינה דמות ציבורית מרכזית אשר פעלה באופן פסול, הסיתה והמרידה מדינה שלמה פעלה באופן כזה אשר כולל פרסום הודעות מטעם יחידות בצה"ל אשר מעודדות סרבנות / הפסקת התנדבות מסיבות פוליטיות ועוד וביצעה חסימות כבישים בניגוד לחוק והתגאתה בהפרעה לסדר הציבורי עת האטה את התנועה בכביש ועוד, כל זאת בניגוד מוחלט לפסיקות בג"ץ באשר לאופן החוקי והמותר לביצוע מחאות".

לגופם של הפרסומים שפרסם טוען בר-אלי כי אין בהם לשון הרע. "הביקורת במדינה דמוקרטית על פעילות פוליטית של פוליטיקאית, בוודאי פוליטיקאית שמבטיחה כי לא יהיה לרה"מ צבא בספטמבר ובאוקטובר מתרחש האסון הנורא ופוליטיקאית בסדר גודל שכזה בדומה לתובעת, הינו מעשה חוקי לגיטימי וראוי", נטען בכתב ההגנה.

עוד טוען בר-אלי בכתב ההגנה כי "האמור הינו חזרה על פרסומי הכנסת אשר נאמרו בין הייתר על ידי ח"כ טלי גוטליב והם נכנסים תחת ההגדרה של פרסומים מותרים".

ברסלר תבעה גם את ח"כ גוטליב על דבריה, אולם זו טוענת כי עובדת היותה חברת כנסת מעמידה אותה מעל לחוק.

31997-01-24