כנופיית פושעי הסייבר המתקראת Medusa ransomware תקפה את מחשבי "גלובס", בעיתון אישרו כי נפלו קורבן ל"מתקפת כופר" וכי היא מטופלת בידי "גורמים מקצועיים".

בארגון הפשע טוענים כי הם דורשים מיליון דולר מגוף התקשורת, בעיתון מסרבים להתייחס לפרטי האירוע או האם יידעו לקוחות ומנויים של העיתון במידה ומידע שלהם נגנב על-ידי הפושעים.

כנופיית Medusa ransomware החלה לפעול בשנה שעברה ותקפה עד כה עשרות מטרות ברחבי העולם. הכנופייה חודרת מרחוק למערכות מחשוב, גונבת מידע ונועלת את המערכת. בהמשך דורשת הקבוצה כופר על מנת לספק את המפתחות למערכת הנעולה, ועל מנת שלא תפרסם ברשת את המידע הגנוב.

בעיתון הבינו כי בוצעה מתקפה על מערכת המחשוב ביום חמישי האחרון (18.7), ופרסמו הודעה באתר לפיה "שירותים מסוימים, לרבות הגישה למחשבי הארגון, מוגבלים בפעילותם כרגע – ועלולים להגביל מעט את השירות היום".

הכנופייה פירסמה אתמול באתר שהיא מפעילה (שאינו זמין בדפדפן רגיל) כי היא דורשת מיליון דולר תוך שמונה ימים, וכי כל יום שיתווסף יעלה המחיר ב-10,000 דולר. אם דמי הסחיטה לא יועברו, מאיימת הכנופייה, המידע שגנבה יפורסם ברשת.

בעבר הפעילה כנופיית ההאקרים גם חשבון טלגרם פומבי, אולם כנראה שהוא כבר אינו פעיל.

ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שכלי תקשורת ישראלי נופל קורבן לסוג כזה של מתקפה.

סמנכ"ל השיווק ב"גלובס" מסר כי העיתון "פועל עם הגורמים המקצועיים כדי לבלום את האירוע ולנהל אותו באופן מיטבי" וכי "אנו גאים בכך שבמאמץ גדול הצלחנו להמשיך ולספק לקוראינו את המוצר העיתונאי באתר ובעיתון".

כאמור, ב"גלובס" סירבו להשיב האם הם מתכוונים להיענות לדרישת הכופר, האם הגישו תלונה במשטרה והאם יידעו לקוחות ומנויים אם המידע שלהם נגנב.