חברת רשת מדיה בע"מ, המפעילה את ערוץ 13, תשלם 45 אלף שקלים לעורך וידיאו שתבע אותה, כך פסק בית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו. הסכום עומד על פחות מעשירית הסכום שתבע העורך.

עמית ברוידא עבד כעורך וידיאו במחלקת הפרומו של רשת במשך 12 שנים במעמד של פרילנס, ולדבריו פוטר באופן חד צדדי ללא שימוע או כל פיצוי. לדברי ברוידא, רשת כפתה עליו עבודה כפרילנס כדי לשלול ממנו את זכויותיו. באמצעות עו"ד קובי חתן דרש ברוידא להכיר ביחסי עבודה שהתקיימו בינו לבין רשת ולחייב את החברה לשלם לו כ-640 אלף שקלים.

ברשת טענו להגנתם, באמצעות עורכות-הדין שלומית גוטרמן-כספי וקרן בלום-ברקין, כי מעולם לא התקיימו יחסי עבודה עם ברוידא וכי הוא מעולם לא העלה כל טענה בדבר מעמדו. עוד נטען כי בהסכם עם ברוידא צוין במפורש כי לא יחולו יחסי עובד ומעביד בין הצדדים.

בדיון שנערך בחודש יוני האחרון בפני השופטת אופירה דגן-טוכמכר הסמיכו הצדדים את בית-הדין לפסוק על דרך הפרשה בסכום של בין 25 ל-45 אלף שקלים, כולל שכר טרחת עו"ד ולא כולל מע"מ.

בית-הדין פסק לפי הגבול העליון שהוצב בפניו והחליט כי רשת תשלם לברוידא פיצוי בסך 36 אלף שקלים ועוד שכר טרחת עו"ד בסך 9,000 שקלים, בתוספת מע"מ.

44119-09-22

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 92KB)