פעיל הליכוד רמי בן-יהודה טוען כי כשפרסם שראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק הוא בוגד שיזם מלחמה נגד ישראל, ביטא את "ראייתו הערכית והאידיאולוגית" לגבי ברק. עוד טוען בן-יהודה, במענה לתביעה שהגיש נגדו ברק, כי עומדת לו הגנת אמת בפרסום בכל הקשור לטענותיו כי ברק הוא "פדופיל".

ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר ברק הפך בשנים האחרונות לאחד הקורבנות הראשיים של מכונת הרעל המשרתת את בנימין נתניהו, וספג אינספור השמצות, שקרים ועלילות קונספירטיביות, כולל תיאוריית הקונספירציה השקרית בדבר "בוגדים מבפנים" שהביאו על ישראל את מתקפת חמאס ב-7.10.

לפני שבועות אחדים הגיש ברק תביעה נגד בן-יהודה, וזאת בגין שלושה פרסומים. בראשון, מתאריך 9.10.2023, יומיים לאחר מתקפת חמאס, העלה בן-יהודה לחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו נראה ברק בדיוטי-פרי. לצידו כתב: "המחבל ברק יזם מילחמה נגד ישראל ועכשיו הוא מטייל בעולם הבוגד הזה מכר את ישראל ברק המחבל הוא ואולמרט פיתאום נעלמו מהרדאר הם שותפים לשואה שישראל עוברת [רצף אימוג'ים כעוסים]".

באותו יום כתב רן בר-זיק ב"הארץ": "אתמול (שני) בשעות הצהריים החל להתפרסם בכמה מוקדים פייק, שמקורו לא ברור, ויצר מצג שווא שאהוד ברק — ראש הממשלה לשעבר ואחד האנשים השנואים ביותר על מחנה תומכי נתניהו — בורח מהארץ. [...] זהו שקר מוחלט: ברק לא עזב את הארץ ומועד צילום התמונה לא ידוע. [...] הערוץ של החמאס עט על הפייק של ברק בנתב"ג כמוצא שלל רב, ופרסם אותו. [...] הפרסום זכה למספר עצום של תגובות וצפיות — מדובר בהישג מורלי עצום לחמאס, הפעם בסיוע ישראלי".

ב-2.12 פרסם בן-יהודה ציוץ נוסף, שבו, כך נטען, נראה ברק לצד ראאד סלאח בתצלום משנת 1999. "האם ברק מכר את נשמתו לשטן ב-7/10?", נכתב על גבי התצלום ומעליו הוסיף בן-יהודה: "האם אהוד ברק הוא בוגד שעושה הכל להשמיד את מדינת ישראל בכניעה שלו מתנהג כמו בן של נוכריה מגרמניה שעושה הכל לחזק את אויבי ישראל. נסיגה מלבנון .הביא עלינו אינתיפאדה ראשונה 150 מחבלים קבלו אזרחות ישראלית שוחד בחירות לראד סלח איש החמאס הזנחת חיילי צה"ל בצהילים מתחת יוסף ועוד ועוד בוגד בעמו נשאר בוגד".

כעבור שלושה ימים פרסם בן-יהודה ציוץ נוסף שכלל סרטונים של ברק ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בן-יהודה כתב: "המלך ביבי בלויי הנגן הפדופיל ברק [רצף אמיוג'ים בוכים מצחוק]".

אחד הציוצים של רמי בן-יהודה

אחד הציוצים של רמי בן-יהודה

"הפרסומים הינם שקריים", כתב ברק בתביעה שהגיש באמצעות עורכי-הדין עודד גזית ואלירם בקל. "מר ברק לא 'יזם' מלחמה נגד מדינת ישראל, הוא לא 'נעלם מהרדאר' ועזב את ישראל לטייל בעולם בעת שפרצה מלחמה, מר ברק לא היה 'שותף' לשואה שישראל עברה, מר ברק לא 'מכר את נשמתו לשטן ב-7.10', מר ברק לא הזניח את חיילי צה"ל, ולא 'הפקיר' חיילים בצאלים; מר ברק אינו  'פדופיל'".

ברק דרש מביהמ"ש לחייב את בן-יהודה פיצוי בסך 300 אלף שקלים ולהוציא צו המורה על מחיקת הציוצים, שעודם זמינים בחשבון של הנתבע, ולפרסם תיקון והכחשה.

"בעוד מדינת ישראל עדיין מצויה במלחמה", טען ברק בתביעתו, "ישנם אנשים המבקשים ליצור רושם כאילו אזרח ישראלי שהקדיש את כל חייו לביטחון ישראל עומד מאחורי מתקפת ארגון הטרור, באופן שעלול להזכיר מעשיות אנטי ציוניות ואנטישמיות מובהקות, ולכרסם תחת ההצדקה של מדינת ישראל לפעול נגד ארגון הטרור.

"לשקרים הללו השפעות מרחיקות לכת, שכן הם מחלחלים לשכבות היסוד של החברה הישראלית, מאיינים את היכולת להבחין בין אמת ובין שקר, וכפועל יוצא לקיים חברה מתוקנת, המנהלת שיח ציבורי בריא הנשען על עצם היכולת להבחין בין טוב ובין רע".

בן-יהודה טוען להגנתו, באמצעות עו"ד דניאל כהן, כי התביעה שהגיש נגדו ברק היא "תביעת השתקה פוליטית סלקטיבית" שנועדה "להלך אימים על שדרת פעילי ציבור המתנגדים לפעילותו של ה"ה אהוד ברק". לדברי בן-יהודה, ראש הממשלה לשעבר ברק אכן פוגע בביטחון המדינה כיוון שהוא "מנהל בארץ ובחו"ל תעמולה תבוסתנית חסרת אחריות וקורא למרי אזרחי, לסרבנות וסירוב פקודה. [...] לא יהיה זה מוגזם להגדיר את התובע ומעשיו בשנים האחרונות כ'סוכן כאוס' פריבילג".

את הטענה כי שמורה לו הזכות לכנות את ברק "פדופיל" מבסס בן-יהודה על הקשרים שהתקיימו בין ברק לג'פרי אפשטיין, איש עסקים אמריקאי שהואשם בניהל רשת סחר בקטינות למטרות מין בטרם שם קץ לחייו בתא המעצר. בן-יהודה מפנה את בית-המשפט לכתבה שפורסמה ב"דיילי מייל" הבריטי ובה תצלומים של ברק מגיע לאחוזתו של אפשטיין במועד שבו נצפו מגיעות למקום גם "נשים ו/או נערות צעירות".

לפי כתב ההגנה של בן-יהודה, ברק "היה נוהג לפקוד עשרות פעמים" את אחוזותיו של אפשטיין ברחבי העולם, "ניהל איתו יחסי חברות הדוקים ושותפות עסקית עד ליום מותו". הקשר העסקי שמציין בן-יהודה נוגע לחברת ERGO EB שבשליטת ברק. בכתב תביעה פדרלי שהוגש נגד בנק ג'יי פי מורגן במסגרת חקירת רשת חברות הקש של אפשטיין, מוזכרת חברת ERGO של ברק כאחת החברות החשודות כי הן חלק מהרשת של אפשטיין.

בן-יהודה לא מתייחס לכך שבמסגרת המסמכים שנחשפו באותה תביעה, התגלה גם כי נתניהו עמד בקשר עם אפשטיין, שסייע בקביעת פגישה בין בכיר בבנק לבין בנימין נתניהו בזמן שכיהן כראש ממשלה. ג'ס סטיילי, מנכ''ל חטיבת בנקאות ההשקעות של ג'יי.פי מורגן, העביר במרץ 2011 לאפשטיין תכתובת לפיה "כנגד כל הסיכויים, ניתנה לנו פגישה עם ראש הממשלה נתניהו", וליווה אותה במסר "תודה". "הפתעה הפתעה", הגיב אפשטיין.

בן-יהודה מזכיר גם תצהיר של אחת מקורבנות הניצול המיני של אפשטיין, וירג'יניה רוברטס ג'ופרה, שנחשף במסגרת האשמות הדדיות בין עורך הדין אלן דרשוביץ', שייצג בעבר את אפשטיין, לבין ג'ופרה. בתצהיר טענה ג'ופרה בין היתר כי אולצה לקיים יחסים עם ברק. ברק טען בזמן אמת כי התצהיר שקרי וכי רוברטס עזבה לאוסטרליה לפני שהכיר את אפשטיין. דרשוביץ' טען גם הוא כי התצהיר שקרי. ב-2022 משכה ג'ופרה את תביעת לשון הרע שהגישה נגד דרשוביץ', והצהירה כי "יתכן שטעתה בזיהוי".

אשר לטענות בדבר שאיפתו של ברק להשמיד את מדינת ישראל, בן-יהודה טוען כי הוא בסך הכל "מבקר את מעשיו [של ברק], התנהלותו המבישה ומביע את עמדתו כלפיו וכלפי הפעולות והקמפיינים אותם הוא מנהל, כמו גם מביע את עמדתו ומסקנותיו ממידע המגיע אליו מכלי התקשורת בכפוף לחקירה ו/או בדיקה ראויה הנדרשת ברף הנדרש מאזרח, רף הנמוך מהרף הנדרש מעיתונאי".

לפי כתב ההגנה, "בראייתו הערכית והאידיאולוגית של הנתבע, פעולותיו של התובע עודדו באופן אקטיבי את החמאס לבצע את הזוועות ב-7.10". בן-יהודה טוען כי ברק קרא "למרי אזרחי", מימן "מחאה וחסימות כבישים בעת מלחמה", "מפיץ שקרים" ומקדם את "רוח הפלגנות והשנאה בישראל" בשנים האחרונות.

בן-יהודה תועד בעבר תוקף באלימות מפגינים נגד הממשלה, והוגשו נגדו בעבר כתבי אישום, שנסגרו, בגין הטרדת עד ואיומים.

12134-06-24