משרד החוץ האמריקאי: תוכן אנטישמי נותר נפוץ בספרי הלימוד של קטאר: "על אף שיפורים מסוימים בתכנית הלימודים הלאומית של קטאר ובספרי לימוד מסוימים במהלך שנת הלימודים 2021-2022, במהלך 2023 תכנית הלימודים הלאומית המשיכה לכלול תוכן בעל אופי אנטישמי".

הדברים פורסמו בדו"ח לשנת 2023 על חופש דת בינלאומי, ונשענו על נתונים של המכון לניטור שלום וסובלנות תרבותית בחינוך (IMPACT-se). המכון פירסם בחודש שעבר דו"ח על תוכנית הלימודים הממלכתית של קטאר, שסקר 55 ספרי לימודי.

לפי הדו"ח, ספרי הלימוד מכילים רטוריקה אלימה, ג'יהאדיסטית, סטריאוטיפית וכזו המעודדת השמדה של העם היהודי ושל מדינת ישראל. המחקר סקר 55 ספרי לימוד המשמשים בתוכנית הלימודים הלאומית של קטאר.

"כל התוכן הבעייתי שזוהה בעבר בספרי הלימוד הקטאריים נותר ללא שינוי", נכתב בדו"ח, "לא נעשתה שום התקדמות בשנים האחרונות, ספרי לימוד ממשיכים לכלול תוכן אנטישמי המציג יהודים כאנשים חומרניים, יהירים ועוינים לאיסלאם וכי הם מתמרנים בציניות את הפוליטיקה העולמית, אין להם זיקה אמיתית לישראל או זכות להגדרה עצמית וכי הם אינם ראויים לאמפתיה".

קטאר היא התומכת העיקרית בחמאס, פיננסית ודיפלומטית. מנהיגי ארגון הטרור מוצאים מקלט בדוחא, בירת קטאר. קטאר היא מי שתיחזקה בפועל, במזוודות דולרים, את הקונספציה שהנחיל רה"מ בנימין נתניהו לחיזוק החמאס.