הפסד לערוץ 14: נדחתה תביעתו נגד "וואלה" והעיתונאי דוד ורטהיים. מנוסח ההודעה לביהמ"ש על דחיית התביעה בהסכם פשרה משמע כי בערוץ, שתבע פיצוי בסך 280 אלף שקל, לא יקבלו כל פיצוי. בנוסף, נדחתה דרישת הערוץ למחיקת הכתבה ב"וואלה" והציוצים, לפיהם בערוץ סיקרו את סוגיית החטופים באופן סלקטיבי וחסר.

ב"וואלה" התפרסמה היום הבהרה בקשר לפרט לוואי בפרסום. ב"וואלה" דיווחו כי הערוץ לא שלח כתבים לעצרת החטופים ולא סיקר אותה. בפועל כתבת הערוץ כן נכחה באירוע, אולם בכל מקרה הערוץ לא שידר מהעצרת או ממסיבת העיתונאים בזמן המהדורה המרכזית.

בנובמבר 2023 פרסם ורטהיים במדור הברנז'ה של "וואלה" ידיעה תחת הכותרת "'עושים לנו סלקציה'; בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים". לפי כותרת המשנה של הידיעה, "בערוץ התעלמו מעצרת החטופים ששודרה בשאר הערוצים והודפים כל הצעה לאייטמים עם נציגי משפחות שנוקטות בקו של 'להחזיר את כולם הביתה עכשיו'".

עוד באותו היום צייץ ורטהיים ציוץ נוסף שבו כתב: "בהמשך ל(אי) סיקור משפחות החטופים ב-14: מדובר בפשע רציני יותר. משיחות שעשיתי עם כמה משפחות, מתברר שבערוץ ממש עושים סלקציה עריכתית: הודפים ובולמים כל הצעה לראיונות/אייטמים עם נציגי משפחות שרוצות להחזיר את כולם הביתה עכשיו (כמו שאומרת הסיסמה) - ומתעדפים את מי שרוצה להחזיר אותם הביתה, אבל 'לאו דווקא עכשיו'".

"בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים", אחת הידיעות ב"וואלה" נשואת התביעה של ערוץ 14 (צילום מסך)

"בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים", אחת הידיעות ב"וואלה" נשואת התביעה של ערוץ 14 (צילום מסך)

כעבור כמה ימים פרסם ורטהיים ידיעה נוספת ב"וואלה", הפעם תחת הכותרת "עכשיו זה רשמי: ערוץ 14 עם הסיקור הנמוך ביותר לחטופים - ובפער". לפי כותרת המשנה של הידיעה "בדיקה שנערכה על ידי יפעת מחקרי מדיה מאששת טענות קודמות על תת-סיקור החטופים בערוץ המזוהה עם נתניהו. בערוץ 12 מספר האייטמים הגבוה ביותר בנושא - פי 2.2 יותר מאשר ב-14. גם במונחי זמן שידור ונוכחות בפריים טיים, 14 הרחק מאחור".

בערוץ 14 הגישו תביעת דיבה נגד "וואלה" וורטהיים, על-ידי עורכי הדין יגאל דנינו ושרית בר, בטענה כי "בני משפחה של החטופים מרואיינים בתוכניות השונות בערוץ 14 והערוץ מסקר את הפעילויות השונות שנעשו בארץ כדי לקדם את החזרתם. כל העוקב אחר שידורי הערוץ מתרשם בנקל כי הערוץ מקדיש חלק משמעותי משידוריו לכיסוי החטופים ובני משפחותיהם".

לטענת הערוץ, הפרסומים "הסבו לערוץ 14 פגיעה קשה בשמו הטוב ובפעילות העסקית שלו".

"וואלה" וורטהיים השיבו לתביעה, באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, כי הפרסומים נכונים וכי בערוץ 14 אכן בחרו "'לברור' ולתעדף לשידור בפריים טיים את בני משפחות החטופים אשר לא תמכו בשחרור מיידי של חטופים בעסקה".

"בשל מניעים אידאולוגיים", נטען בכתב ההגנה, בחרו בערוץ 14 "לברור מבין משפחות החטופים את המתנגדות לעסקה מיידית, ולהפלות אייטמים והופעות של מי ממשפחות החטופים אשר קראו לעסקה מיידית".

כדי לתמוך בטענתו סיפק ורטהיים הודעה שנשלחה ממערכת תוכנית הדגל של הערוץ, "הפטריוטים", בזו הלשון: "אתה יכול למצוא לי מישהו ממשפחות החטופים שהוא מתנגד לעסקה! שהוא דורש שכל החטופים ישוחררו - ולא רק חלק. הערב לפטיורטים - ראיון בשעה 22:30".

כעת, כאמור, נדחתה התביעה. השופט טל חבקין מבית משפט השלום בת"א-יפו אישר את הסכם הפשרה לפיו התביעה נדחית ללא צו להוצאות.

56468-11-23