"ההחלטה להוריד מעכשיו לעכשיו את תכניתו של רביב דרוקר, 'אזור מלחמה', מלוח השידורים של ערוץ 13 היא החלטה שערורייתית שעולה ממנה ריח חריף של התערבות לא עניינית הנגועה בשיקולים פוליטיים", כך מוסרים בארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל בתגובה לפרסום ב"וואלה" על ביטול התוכנית.

"מדובר באחת התכניות המצליחות של הערוץ מבחינת הרייטינג שלה ומכאן ברור שלא מדובר בהחלטה שהתקבלה על בסיס שיקולים מקצועיים", נמסר עוד בהודעת הארגון, "לנוכח המאבק המתנהל כרגע בחברת החדשות כנגד מינויה של הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה עולה חשש כבד כי מדובר בצעד נוסף שנועד לפגוע ולכרסם בעצמאות עיתונאי ועיתונאיות חדשות 13".

הנהלת רשת 13, בבעלות האוליגרך לן בלווטניק, מקפידה לטעון כי חברת החדשות של הרשת פועלת בעצמאות מוחלטת וכי אין כל הטייה פוליטית או אינטרסים זרים באופן בו מנוהלים הערוץ והחברה. אלא שבמציאות, ברשת 13 פועלים באופן שונה.

למעשה, ההחלטות האחרונות של הדירקטוריונים ברשת ובחברה עומדות בניגוד כה בוטה להצהרות על עצמאות וחופש מאינטרסים, שנדמה כאילו תוסרטו לסדרה דלת דמיון בנטפליקס. לאחר מסע הטיהור שנערך בחברת החדשות לפני ארבע שנים כשהשתלט עליה בלווטניק: הדחת המנכ"ל, פיטורי עתונאים ביקורתיים ודחיקת רגליהם של אחרים, הודיעה לאחרונה החברה על מינוי של פוליטיקאית כושלת ללא פחות מאשר תפקיד העורכת הראשית.

מימין: רה"מ בנימין נתניהו, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' והאוליגרך לן בלווטניק (צילומים: פלאש90)

מימין: רה"מ בנימין נתניהו, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' והאוליגרך לן בלווטניק (צילומים: פלאש90)

ההודעה על מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהניסיון המוגבל שלה בעולם התקשורת מתוארך לתחילת המילניום הנוכחי, שב-20 השנים האחרונות עבדה כפוליטיקאית וכרגולטורית, שנחשבת למקורבת לרה"מ בנימין נתניהו, שמינתה את נציגי הציבור בדירקטוריון החדשות שבחרו בה כעת - לוותה שוב בהצהרות של ההנהלה על עצמאות וחופש עיתונאיים.

ההודעה על המינוי התמוה לוותה בהתנגדות נמרצת של עיתונאי החברה, שאינם מוכנים להכיר בשמאלוב-ברקוביץ' ושהגישו עתירה נגד המינוי יחד עם ארגון העיתונאים והעיתונאיות.

ברשת 13 שוב הכחישו כל הטייה פוליטית - אולם התמידו בהרגלם להתנהל באופן הפוך להצהרותיהם: היום, כאמור, הודיעו על ביטול התוכנית של רביב דרוקר, העיתונאי המוכר ביותר בערוץ ואחד העיתונאים הבולטים שנתניהו מנהל נגדם קמפיין בשל התחקירים הקשים שפירסם על מעלליו ועל מחדלי ממשלתו. מתחקיר "ביבי טורס", דרך פרשת הצוללות ועד לחשיפת השחיתות במשרד התחבורה של מירי רגב.

כפי שהודגש בהודעת ארגון העיתונאים, התוכנית של דרוקר היא אחת המצליחות בערוץ, המנוהל באופן כושל ולא יציב מאז נוצר כתוצאה ממיזוג רשת עם ערוץ 10. כדי להמחיש עד כמה מדובר בהחלטה פוליטית ולא עניינית, אפשר לציין גם את תגובתו הצוהלת של שר התקשורת שלמה קרעי להודעה על ביטול התוכנית.

קרעי הוא אחד הסמנים הקיצוניים בממשלה הנוכחית, הקיצונית בתולדות ישראל, ומי שנלחם באופן מוצהר בעיתונות והתקשורת הישראלים על מנת להצר את צעדיהם ולהכפיפם לשלטון.

שר התקשורת שלמה קרעי מברך על ביטול תוכנית שמתחה ביקורת על הממשלה (צילום מסך)

שר התקשורת שלמה קרעי מברך על ביטול תוכנית שמתחה ביקורת על הממשלה (צילום מסך)

מי שעוד צהל למשמע ההחלטה על ביטול התוכנית היה ערוץ 14, שמיהר להודיע כי "תם עידן רביב דרוקר" וטען כי התוכנית "לא הצליחה להתרומם ולהגיע להישגי רייטינג ראויים לציון", זאת למרות ש"איזור מלחמה" ניצחה באופן קבוע את התוכנית המקבילה ששודרה בערוץ 14.

בארגון העיתונאים מסכמים ומצהירים: "בכוונתנו להתנגד למהלך בכל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות נקיטת צעדים משפטיים והפעלת סכסוך העבודה הפעיל בחברת החדשות".