איל נוה, ממייסדי "אחים לנשק", חוזר וטוען כי ח"כ שמחה רוטמן (הציונות-הדתית) תקף אותו במשרדה של השרה גילה גמליאל, כפי שטען בכנס "יום הדמוקרטיה" לפני כשלושה חודשים. לפיכך, מוסיף נוה, יש לדחות את התביעה שהגיש רוטמן נגדו בגין אותה טענה.

ח"כ רוטמן, יו"ר ועדת חוקה בכנסת, הוא מי שהוביל את הליך החקיקה המרכזי של ההפיכה המשטרית. "אחים לנשק" הוא מארגוני המחאה המרכזיים נגד חוקי ההפיכה.

בתחילת חודש אפריל האחרון השתתפו רוטמן ונווה בכנס באוניברסיטת רייכמן. במהלך הדיון, כך לפי התביעה, אמר נווה: "הוא תקף אותי פעם התת-רמה, כשהיינו אצל גילה גמליאל הוא גם תקף אותי".

לדברי ח"כ רוטמן, "המדובר בדברי דיבה מן החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת". באמצעות עו"ד אברהם משה סגל, דורש ח"כ רוטמן מנווה פיצוי בסך 78 אלף שקלים.

"יודגש ויובהר, כי הדברים האמורים הינם שקר גס והמדובר בעלילת דם שקרית ומסיתה שלא היו בה דברים מעולם", נכתב בכתב התביעה. מלבד פיצוי כספי דורש ח"כ רוטמן מבית-המשפט צו המחייב את נווה להתנצל.

זהו הליך הדיבה השני שבו מעורב נווה לאחרונה, אחרי שנתבע על-ידי ינון מגל והגיש בתגובה תביעה נגדית.

בכתב הגנה שהגיש נוה, באמצעות עורכי-הדין גיורא ארדניסט, אלמוג גיל-אור וליאל שני, טוען הנתבע כי ב-19.7.2023 הגיע אל לשכת השרה גמליאל כדי לנסות לשכנע אותה שלא לתמוך בחקיקה שביקשה לבטל את עילת הסבירות.

"באותה פגישה נכח להפתעת נוה, גם רוטמן", נכתב בכתב ההגנה. לדברי נוה, רוטמן "איבד את עשתונותיו" אחרי שנוה הזהיר מפני אפשרות שחיילים יועמדו לדין בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בשל פגיעה בעצמאות מערכת המשפט הישראלית.

"רוטמן שנדמה כאחוז אמוק, קם והסתער לעבר נוה, שנותר מרותק לכסאו, נעמד מעליו במרחק של מספר סנטימטרים בלבד והחל לצרוח ולהשתולל, בעוד ידיו מתעופפות לכל עבר", טוען נוה בכתב ההגנה.

"בהתפרצות הזעם שלו, רוטמן קרב את פניו באופן מאיים ורכן כה קרוב לנוה עד שנוה חש בהבל פיו, וטיפות רוק כבדות מפיו של רוטמן ניתזו עליו. בתוך כך, ובאופן מאיים במיוחד, רוטמן 'הדגים' לנוה, כיצד לכאורה איימו עליו ותקפו אותו מתנדבי אחים לנשק. כך, בעודו עומד במרחק אפסי מנוה, הוא כיוון ממרחק של סנטימטרים ספורים, שתי אצבעותיו לעבר עיניו של נוה, בטענה שכך גם מתנדבי אחים לנשק סימנו לרוטמן כי הם משגיחים על צעדיו".

נוה טוען כי התנהגות זו "עולה ללא ספק כדי תקיפה" אך מכחיש כי מדבריו על כי ח"כ רוטמן משתמע כי רוטמן "ביצע עבירה פלילית חמורה של תקיפה" או שהציג את הח"כ כ"עבריין". לפי כתב ההגנה, "מובן התקיפה בעיני האדם הסביר מפורש כמעשה אלים שנועד לאיים, להפחיד, או לפגוע בזולת".

בנוסף טוען נוה כי עצם הגשת התביעה נגדו "היא חלק מהתנהלותו הבריונית" של ח"כ רוטמן, "בניסיון להשתיק את מבקריו ולגרוף הון פוליטי מפעולה כנגד מתנגדיו".

41575-04-24