ינון מגל, מגיש תוכנית בשם "הפטריוטים" בערוץ 14 ותוכנית רדיו בתחנת 103FM, מפרסם בשבוע החולף בחשבון הטוויטר הפופולרי קריאות הולכות ומקצינות נגד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מהכפשות חסרות בסיס ועד קריאה לרצח.

מגל כינה את היועצת המשפטית לממשלה "בוגדת", "שטן", "רוצחת המונים", ועוד. בין השאר כתב "אנחנו מחכים לך עם חבל התלייה". מגל גם קרא למאות אלפי עוקביו לחקות אותו ולפרסם הכפשות מסיתות בחשבונות הטוויטר שלהם.

האמירות המסיתות מתפרסמות ללא הקשר, לבד המילה "בדיקה" המופיעה בתחתיתן. לפי מגל, מדובר ב"סאטירה" שמטרתה לבקר אמירות פוגעניות נגד פטרונו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי מגל, משום שישנם מי שמפרסמים אמירות כאלה, הדבר מעניק לו היתר לעבור על החוק בעצמו.

בפועל, במציאות הנוכחית בה משטרת ישראל נשלטת בידי השר איתמר בן-גביר, שמגל מרבה להחניף גם לו, נראה שמגל צודק. כך, למרות שעל פניו מדובר בחשד למספר עבירות פליליות, ביניהן הסתה לרצח, לא נפתחה נגד מגל חקירה. למעשה, הוא עצמו התייחס בביטול בחשבון הטוויטר שלו לאפשרות כי יינקטו נגדו צעדים.

לעומת זאת, המשטרה עצרה לחקירה את עמי דרור, פעיל מחאה שאמר "נמחה את זכר נתניהו". זאת למרות שדרור הסביר שכוונתו היתה כפשוטה: כי נתניהו ייזכר כמנהיג גרוע וכושל.

למעשה, הסתה נגד נתניהו, מהסוג שמגל מפרסם נגד היועצת המשפטית לממשלה, מטופלת לא פעם במעצרים ובכתבי אישום. הנה רשימה חלקית מאוד:

ב-8 באפריל נעצר גבר בשנות ה-30 לחייו ממרכז הארץ בחשד שפירסם דברי הסתה נגד נתניהו.

ב-1 ביולי הקודם נעצר צעיר תושב כפר סבא בחשד דומה, למרות שמדובר במתמודד נפש.

ב-13 לפברואר הקודם נעצר תושב שדרות בן 24 בחשד שפירסם ברשת הסתה נגד נתניהו.

ב-8 לאותו חודש הורשע בן 56 מגבעתיים בפלילים לאחר שפירסם בטוויטר קללה מינית נגד שרה נתניהו.

ב-16 במאי פתחה המשטרה בחקירה ועצרה גבר מירושלים בחשד כי כתב דברי הסתה נגד נתניהו בטוקבקים בכתבה.

ב-5 בפברואר הקודם עצרה המשטרה לחקירה את פעיל המחאה זאב רז, ממפציצי הכור בעיראק, משום שששיתף פוסט ובו קרא ל"דין רודף" נגד נתניהו.

ב-11 בפברואר עצרה המשטרה תושב באר שבע בן 40 שהסית נגד נתניהו בסרטון בטיקטוק.

ב-23 במאי עצרה המשטרה תושב ירושלים בן 24 בחשד כי פירסם הסתה נגד נתניהו בחשבון הטלגרם שלו.

ב-26 בפברואר הגישה המשטרה כתב אישום נגד שרון גולן, תושב באר, בשל פרסום מסית בטיקטוק.

למגל ישנה חשיפה גדולה אלפי מונים מאזרחים ופעילי מחאה המתבטאים נגד נתניהו. הוא משדר תוכניות פופולריות בערוץ 14 וברדיו 103FM, ומפעיל אופרציית תקשורת משל עצמו, במסגרתה הוא גם מוכר מודעות, ברשתות החברתיות השונות.

בעוד צעיר מתמודד נפש שיכתוב טוקבק נגד נתניהו יכול למצוא עצמו בחדר החקירות ואחר כך להתמודד עם כתב אישום - מגל, איש תקשורת פופולרי הנמצא במאיון העליון, מרגיש כי הוא חסין וניצב מעל לחוק.

חש גועל

מגל (55), היה בעבר מגיש מהדורת החדשות של ערוץ 1 ואחר-כך עורך ראשי של אתר "וואלה", בתקופה בה האתר היה בבעלותם של שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים יחד עם נתניהו בכך שכרתו עסקת שוחד. לפי העדויות במשפט, האתר בעריכתו של מגל שירת אז את האינטרסים של נתניהו אך התנהל באופן מושחת גם בנושאים אחרים. מגל עצמו העיד כי חש "גועל" מהשירותים שסיפק.

לאחר מכן פנה מגל לשדה הפוליטי, ונבחר לכנסת במפלגת הבית היהודי בראשותו של נפתלי בנט. אלא שאז נחשפה פרשת ההטרדות המיניות: שורה של נשים שעבדו תחת מגל סיפרו כי הטריד אותן מינית, פיזית ומילולית. חקירת המשטרה שנפתחה נסגרה בלא כלום, אולם הקריירה הפוליטית של מגל נקטעה, והוא עזב בבושת פנים את הכנסת.

אחרי כמה שנים, כמו אנשי תקשורת אחרים שנפלטו מהעיתונות המרכזית, מגל מצא את האור, הפך לתומך מובהק של נתניהו (הוא מגדיר עצמו "כלי להעברת מסרים" של ראש הממשלה) והתקרב לדת. כיום הוא מגיש את "הפטריוטים", התוכנית המצליחה ביותר של ערוץ 14, המוקדש להפצת תעמולה ממשלתית ומשדר חדשות כזב, קריאה לביצוע פשעי מלחמה והסתה.