רשת שהפעילה עשרות אתרים, דפי וקבוצות פייסבוק קידמה מועמדים רפובליקאים תומכי טראמפ, תוך שהיא מפרה את כללי השקיפות והאותנטיות של הרשת החברתית. במכון לדיאלוג אסטרטגי (ISD), שחשף את הרשת, אומרים כי מדובר בעוד הוכחה לכך שפייסבוק אינה מוכנה לאכוף את החוקים שלה עצמה, ומניחה לחשבונות מזויפים לפעול ללא הפרעה במטרה לערוך מניפולציות על בוחרים.

הרשת, "Patriots Run Project", פעלה במשך כשנה, מאמצע 2023, עד שנחשפה בידי ISD ונסגרה, בחלקה, על-ידי פייסבוק. במהלך אותה תקופה, פייסבוק נהנתה מכספי הפרסום של הרשת (כ-48 אלף דולר), למרות שקנתה את המודעות בניגוד לחוקי פייסבוק עצמה. בעוד באירופה האיחוד פועל לפחות במידה מסוימת נגד הרשתות החברתיות במטרה לאלץ אותן להפחית את השימוש ברשתות לחבלה בהליך הדמוקרטי, בארה"ב מניחים לענקיות הטכנולוגיה לפקח על עצמן.

"בעוד שלרשת שחשפנו לא היתה בהכרח השפעה משמעותית", אומרים ב-ISD, "היא רק דוגמה לשימוש המניפולטיבי שמטא (חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם), מאפשרת בפלטפורמות שלה - ומרוויחה ממנו. כפי שאפשר ללמוד מהעבר, מניפולציות מסוג זה יתגברו ככל שיתקרב מועד הבחירות וישאיר את הבוחרים האמריקאים לנווט במרחב מידע מקוון שטוף בדיסאינפורמציה, דיכוי בחירות, קונספירציות כמו 'הגניבה הגדולה' ואיומים חדשים שבוודאי יצוצו השנה".

Patriots Run Project הייתה רשת של 26 דומיינים, 10 אתרי אינטרנט, 15 דפי פייסבוק ו-13 קבוצות פייסבוק מקושרות. לפחות מועמד אחד, דניס הייז, ליברטריאני שרץ לקונגרס מטעם מונטנה, ציין את הקבוצה כמוטיבציה שלו להיכנס למירוץ. אך בעוד הרשת התיימרה לייצג קבוצה של "פטריוטים" המוקדשים לעצור את "האיחוד של תאגידים ופוליטיקאים של האליטה שמוכרים את אמריקה לשמאל הקומוניסטי האנטי-נוצרי", לא היתה לה כל נוכחות ממשית מחוץ לרשת ולא ניתן היה להגיע לאנשים שניהלו אותה.

הרשת טענה כי היא מופעלת על-ידי אזרחים ב-14 מדינות, אך מחקר הרשת שערכה ISD חשף כי היא מופעלת ככל הנראה על-ידי מקור בודד. הדפים והקבוצות בפייסבוק הוקמו בבת אחת בכמה מחזורים, אותו תוכן הופץ לרוחב נכסי הרשת, כל הדפים פירסמו את אותן מודעות וסיפקו את אותה כתובת דואר, ומספרי הטלפון המקומיים ששויכו לדפים השונים היו מזוייפים.