תומר יהודה, ששלח הודעה מאיימת לעיתונאית חדשות 12 דנה ויס נידון ל-100 שעות שירות לתועלת הציבור ללא הרשעה, כך הוסכם במסגרת הסדר שהתקבל על דעת ויס.

במאי 2021, במהלך מבצע "שומר החומות", התבטאה ויס בגנות החרפת האלימות במוקדים שבהם פרצו מהומות בין ערבים ליהודים. בעקבות כך ספגה ביקורת חריפה הן מצד עמיתיה לשידור והן מצד צופים. בין היתר, היו גם מי שאיימו על חייה.

בעקבות התלונה שהגישה ויס במשטרה הורשע עמי מסיקה לפני כשנתיים בעבירת איומים במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו חודשיים וחצי עבודות שירות. לפני כחודש נידון אביחי טוני למאסר על תנאי קצר ו-100 שעות עבודות שירות וכתב אישום נפרד שהוגש נגד יוסי זריהן בעקבות איומים נגד ויס מאותה תקופה טרם הוכרע.

גם תומר יהודה שלח לויס באותם הימים הודעת טקסט מאיימת, ובה כתב: "יבתשל זונה גם איתך נבוא בחשבון" [כך במקור]. גם הוא הועמד לדין באשמת איומים. בחודש מרץ 2023 הגיעה ויס לאולמה של השופטת הבכירה יעל פרדלסקי וסיפרה במענה לשאלות עו"ד שפי שטרצר על נסיבות קבלת ההודעה של יהודה.

"בעקבות הדיון עם חברנו ז"ל רוני דניאל, התחילה מתקפה מטורפת על הנייד שלי שהקריס לי את הנייד. קבוצות, הודעות נאצה, קללות, גם ברשתות וגם בווטסאפ", אמרה ויס לפי פרוטוקול הדיון. "הרגשתי שיש פה עליית מדרגה מאוד גדולה", הוסיפה.

אל המשטרה, סיפרה ויס, היא הגיעה כשהיא כבר מלווה באבטחה שהצמידה לה חברת החדשות. "העובדה שמישהו פונה אליי באופן אישי עם דברים כל כך ברורים, שאני מבינה אותם, אני חשה אותם כאיום, בטח בהתחשב בכל האווירה, הטרידה אותי מאוד", הוסיפה ויס בדיון, "והרגשתי שאסור לי לקחת סיכון וצריך להגיע לבן אדם כדי לוודא שהאיום הזה לא יתממש באופן פיזי".

לדברי ויס, לאחר הדיון באולפן חדשות 12 "הטלפון שלי הופץ בקבוצות של הצל [פעיל הימין יואב אליאסי; א.פ], של אורלי לב וגם בקבוצות אחרות עם קריאות לאיים, להטריד [...] זה לא מקרה בודד זה חלק מאווירה כללית והתלהמות".

"חשוב לי להבהיר", העירה ויס, "בשנים האחרונות אני וחבריי נאלצים לספוג הרבה מאוד שיח קשה, פוגעני ברשתות החברתיות. [...] אני חושבת כמי שעוסקת בחופש הביטוי, מאמינה שצריך למתוח את חופש הביטוי עד הקצה. אני מבינה שלצערנו אנחנו צריכים לספוג הרבה כעיתונאים, ועדיין באותה שבת ובאותו יום כשהגעתי למשטרה, הרגשתי שהרף נחצה והרגשתי בפעם הראשונה בקריירה שלי סכנה אמיתית".

בא-כוחו של יהודה, עו"ד מיכאל לויט, עמד בחקירתו הנגדית על העובדה כי בהודעת הנאשם לא נכתב שעוד "יגיעו אל" ויס, ומכאן שאין איום קונקרטי באלימות פיזית. העיתונאית, מצדה, התעקשה כי הנוסח שקיבלה היה מאיים. "אני קראתי בתוך המילים האלה את העובדה שיגיעו אלי", אמרה.

עו"ד לויט העלה בפני ויס את האפשרות שלביטוי "נבוא איתך חשבון" יכולה להיות פרשנות של "לא אזמין אותך" או "נעלה פוסטים שלא יצפו בשידורים שלך". בתשובה אמרה ויס: "'יא בת של זונה, גם איתך נבוא בחשבון'. בסוף מילים נמדדות, מבחינתי כמו שאני מסתכלת והרגשתי בזמן אמת, חשתי מאוימת מהמילה 'יא בת זונה נבוא איתך חשבון'. אנחנו לא בדיון תיאורטי, הרגשתי מאוימת והלכתי לתחנת משטרה".

בסיום עדותה אמרה ויס: "אין לי עניין אישי, לא רצון לנקמה, לא רצון להרע, אני רוצה לעשות את העבודה שלי ורוצה לחזור הביתה בשלום ואני רוצה שרמת השיח תהיה אחרת ואני מצרה על כך שאנחנו מגיעים לשלבים כל כך מאוחרים. אם הנאשם שומע אותי, לא הייתי רוצה שחייו של הנאשם יפגעו, הייתי רוצה שהמסר יועבר כי יש קווים אדומים וכל תוצאה שתהא, תמצאו לנכון לאזן ולשכלל. אני יכולה לדמיין דברים שאפשר לעשות ולהתנצל באופן פומבי ושתהיה הבנה שמילים יכולות לפגוע".

בהמשך לדיון זה הגיעו הצדדים להסכמות בהתאם למתווה שהציע השופט איתן קורנהאוזר, וזאת במסגרת גישור פלילי. לפי ההסכמות, יודה יהודה בכתב אישום מתוקן בעבירת הטרדה באמצעות מתקן בזק, לא יורשע בפלילים וייגזרו עליו 100 שעות שירות לתועלת הציבור. עוד הוסכם כי יהודה יפצה את ויס ב-1,000 שקלים ויעביר לה מכתב התנצלות. עו"ד שטרצר הבהיר כי ההסדר הוא גם על דעתה של ויס.

"אני מקבל את מה שעשיתי ואני מצטער על מה שהיה", אמר יהודה. "אני מפנים והבנתי את הכל, הבנתי את המעשה שלי".

השופט קורנהאוזר קיבל את ההסדר ולאחרונה אישר את תוכנית השירות לתועלת הציבור וסגר את ההליך.

41484-05-21