כתב "ישראל היום" יהודה שלזינגר ישלם לעו"ד ברק כהן 4,000 שקלים, כך סוכם במסגרת פשרה בין הצדדים. תביעתו של כהן נגד ערוץ 14 נמשכת.

בשנת 2020, כשערוץ 14 עדיין פעל תחת המותג ערוץ 20, השתתף שלזינגר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", בתוכנית "הפטריוטים" בהגשת ינון מגל. אחרי שחבר הפאנל, העיתונאי ביני אשכנזי, אמר שהוא מיודד עם עו"ד ברק כהן, השתלח בו שלזינגר, קרא לו "ימין מתרפס" ונזף במגל על כך שאירח אותו בתוכנית. את עו"ד כהן כינה שלזינגר "מטונף", "טינופת", "שונא ישראל" ו"אנטישמי".

בשל הכינויים "שונא ישראל" ו"אנטישמי" דרש עו"ד כהן, באמצעות עו"ד אסף דרעי, פיצוי בסך 150 אלף שקלים משלזינגר ומהערוץ. "אין ולא יכול להיות ספק בדבר חומרת הביטויים 'אנטישמי' ו'שונא ישראל', אשר מלבד היותם לשון הרע בדרגה החריפה ביותר, מציגים את התובע, בזדון ומתוך כוונה לפגוע, כאויב הפועל להשמדת עם ישראל", טוען עו"ד כהן בתביעתו.

שלזינגר טען בתגובה, באמצעות עורכי-הדין ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום, כי אמר את אשר אמר על עו"ד כהן כ"דעה אישית וסובייקטיבית" ו"בלהט הדברים". עוד הדגיש שלזינגר כי קודם לכן פרסם עו"ד כהן בחשבון הטוויטר שלו סרטון על שלדון אדלסון, הבעלים המנוח של "ישראל היום", אותו כינה "הסרסור של נתניהו", ובו אמר לו בין היתר "שלדון אתה מניאק... מספיק די חי כבר יותר מדי".

הפצה מחודשת של סרטון זה, בו גידף כהן את הבוס של שלזינגר (שעוד היה אז בחיים), עמדה ברקע הדיון בתוכנית "הפטריוטים" בו אמר שלזינגר כי עו"ד כהן הוא "אנטישמי ושונא ישראל". ערוץ 14, שכאמור נתבע גם הוא, מעלה טענות דומות במענה לתביעה, באמצעות עורכי-הדין יגאל דנינו ושרית בר.

לפני כחודש, ולאחר שקיימה ישיבת קדם-משפט, המליצה השופטת עדנה יוסף-קוזין לצדדים לסיים את ההליך בפשרה שבה שני הנתבעים, שלזינגר וערוץ 14, ישלמו כל אחד לכהן 4,000 שקלים.

כהן קיבל את ההצעה ואילו שלזינגר הודיע כי הוא מקבל את ההצעה "משיקולי 'ערך מטרד' בלבד".

בערוץ 14 הודיעו כי אינם מקבלים את ההצעה. "לצד השיקול החשוב של חיסכון בזמן שיפוטי יקר קיימים שיקולים אחרים, חשובים אף הם, של ערוץ טלוויזיה מרכזי שבמרבית שידוריו נותן במה לדעות אישיות בענייני היום של פרשנים, מומחים, עיתונאים, פובליציסטים וכיו"ב", מסר בא-כוחם.

45140-03-23