"תראו את מי הביאו הבוקר", היה הציוץ ששיחרר איש התקשורת ינון מגל שלשום בבוקר בצמוד לצילום של יאיר (יאיא) פינק, איש מפלגת העבודה, מחייך חיוך מרוגש, באולפן רדיו 103FM של הטייקון אלי עזור. מגל מגיש בתחנה יחד עם בן כספית תוכנית צעקות פוליטית, ופינק החליף את כספית באותו בוקר כנציג "השמאל".

"נכנס לנעליו הגדולות של בן כספית ומגיש הבוקר עם ינון מגל ב-103, מה חשוב לכם שאגיד לו?", חגג פינק את האירוע בציוץ משלו בטוויטר. הסנטימנט של פינק, מהחיוך ועד הציוץ, ברור: הוא, כנציג המחנה, מוכן להיכנס לגוב האריות על מנת לתת ביטוי לערכים ולאידיאולוגיה שלו, להילחם בשוק הדעות ולהשתתף במשחק הדמוקרטי.

מדובר, כמובן, בקשקוש גמור. שקר מזיק מאין כמוהו.

פינק היה צודק אם מגל היה עיתונאי ימני ואם התוכנית שלו ברדיו 103FM היתה בימה שמנהלים בה דיון. בפועל, מגל הוא טרול מסוכן המפיץ שקרים, שנאה והסתה על בסיס קבוע. סוכן כאוס הנלחם בערכים הבסיסיים ביותר של חברה דמוקרטית ושוויונית.

אל תשאלו אותי, תשאלו את יאיא פינק. לפני שבועיים כתב שמגל אינו עיתונאי אלא "שופר". בספטמבר כתב על מגל שהוא "עיתונאי פייק ניוז" ש"נתפס שוב בהפצת שקרים" והמליץ לנעה רוטמן לתבוע אותו דיבה (מגל הפיץ סרטון מזויף שלה).

מגל אכן נתפס שוב ושוב, ושוב, בהפצת שקרים, לא באמת צריך לנבור בטוויטר של פינק בשביל לדעת את זה. אבל העובדה שגם פינק כתב את הדברים, לא מאפשרת לו לטעון שלא ידע ולא שמע.

פינק גם יודע היטב לא רק שמגל מפיץ שקרים והסתה, אלא גם שבאופן ספציפי התוכנית שלו ושל כספית היא קרקס פרוע ומביש של השמצות ושנאת אדם. פינק חווה זאת על בשרו.

אחרי שמתנחלים ערכו פרעות בחווארה והציתו מכוניות ובתים בעקבות רצח הלל ויגיל יניב, פתח פינק קמפיין התרמה לערבים שאיבדו את בתיהם. מגל וכספית העלו אותו לשידור, לא כדי לגנות את האלימות אלא כדי לתמוך בה.

"יאיא, אני בז לך", התנפל מגל על ה"מרואיין", "אני חושב שאתה מתנהג כמו יהודון, כמו אחד שחי בגטו, נותן כסף לרוצחים שלו. אני מתבייש באנשים כמוך, אתה מבייש את הכיפה שעל הראש שלך. לאנשים האלה שעשו חגיגות אתמול בערב ומחלקים בקלאוות אחרי רצח של יהודים אתה נותן כסף? תתבייש! אתה לא יודע מה הסרט שלך, אתה רוצה לעשות כותרות, להתבלט על חשבון משהו? גועל נפש".

כספית כמובן התנצל בשמו של מגל על הדיבור הבזוי, כי זו השיטה: לצד מגל ישנו תמיד מי שמנרמל את המתקפה על הדמוקרטיה והחברה הישראלית, מוסיף גידופים משלו ויחדיו הם יוצרים מכונת רייטינג (רדיו 103FM הוא הרדיו האיזורי המצליח ביותר) הבנויה על שנאה, בוז וקיטוב.

אם פינק יודע מי זה מגל ומכיר את השיטה מאחורי התוכנית שלו, מדוע הוא בכל זאת בוחר להשתתף בהצגה ולהנחות יחד איתו? מאותה הסיבה שמגל שסבור שפינק הוא "יהודון שמבייש את הכיפה שעל ראשו" מוכן להנחות איתו תוכנית רדיו. משום ששניהם עסוקים בדבר אחד: לקדם את עצמם. צעקות והחלפת גידופים באולפן מביאות רייטינג, והרייטינג דורס כל משמעות.

ואכן גם הפעם, בתכנית שהנחו יחד, הם המשיכו להטיח דברי בלע זה בזה. מגל כינה את פינק "אתה קוריוז של יהודון, שונאי יהדות", פינק אמר לו שהוא חלק מיהדות גזענית ולאומנית, וכל אחד רץ לספר לחבר'ה בתיבת התהודה שלו ברשתות החברתיות.

אי אפשר להשלים עם כך שאנשים כמו פינק, מי שרואה עצמו ממנהיגי המחאות למען הדמוקרטיה ופוליטיקאי שמעוניין בתיקון, מנרמלים בחדווה סוכנים כמו מגל,  שאינם יריבים אידיאולוגיים אלא יריבי האמת. "תגיד, אין לך איזה קו אדום, שאתה אומר, 'וואלה, על חוקי השתמטות בזמן ממשלה אני מפסיק לתמוך בממשלה הזו?'", שאל פינק את מגל בשידור. ובכן, יאיא, תגיד, אין לך איזה קו אדום, שאתה אומר "וואלה, עם מי שגם בעיניי הוא מכשיר להפצת שקרים והסתה, אני לא מוכן לשבת ולהעמיד פנים ששנינו שדרנים ברדיו?".