מדינת ישראל העבירה לסנגורים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאשם מס' 1 במשפט המו"לים כ-33 אלף שקלים נוספים מעבר למה שכבר העבירה בעבר בגין החזר הוצאות על חקירת ארנון מילצ'ן בבריטניה, כך עולה ממענה לבקשת חופש מידע שהגישה עמותת הצלחה באמצעות עו"ד אלעד מן (לשעבר יו"ר עמותת העין השביעית).

מילצ'ן, איל-הון שהיה בעבר מקושר לשירותי המודיעין הישראליים והפך למפיק הוליוודי, המטיר על בני הזוג בנימין ושרה נתניהו טובות הנאה לאורך שנים ארוכות, בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים לפחות. על פי כתב האישום בפרשה המכונה "תיק 1000", שבה מואשם ראש הממשלה נתניהו במרמה והפרת אמונים, ראש הממשלה סייע למילצ'ן במספר מקרים, בהם הארכת תוקף הוויזה שלו לארה"ב לה היה זקוק לצורך תכנון מס וקידום מיזם עסקי עם איש העסקים ההודי ראטן טאטא.

בינואר 2017, אחרי שמסר עדות במשטרה בה אמר בין היתר כי הדרישות של בני הזוג נתניהו למתנות "הגעילו אותו", עזב מילצ'ן את ישראל לבלי שוב. גם כשאמו נפטרה לא בא ללווייה. אל בית-המשפט המחוזי בירושלים סירב להגיע כדי להעיד במשפט. בפרקליטות ביקשו וקיבלו אישור חריג לחקור את המיליארדר באנגליה, מקום מגוריו בשנים האחרונות.

ארנון מילצ'ן ועו"ד עמית חדד, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 1000" ו"תיק 2000", בפתח יום עדותו השביעי של מילצ'ן בברייטון, אנגליה, כפי שתועדו על אחד ממסכי אולם משפט המו"לים בבית-המשפט המחוזי בירושלים. 3.7.2023 (צילום: אלכס קולומויסקי)

ארנון מילצ'ן ועו"ד עמית חדד, סנגורו של בנימין נתניהו ב"תיק 1000" ו"תיק 2000", בפתח יום עדותו השביעי של מילצ'ן בברייטון, אנגליה, כפי שתועדו על אחד ממסכי אולם משפט המו"לים בבית-המשפט המחוזי בירושלים. 3.7.2023 (צילום: אלכס קולומויסקי)

בחודש דצמבר האחרון נמסר מענה ממשרד המשפטים על העלות הכוללת של עדות מילצ'ן בברייטון, כ-340 אלף שקלים. המשרד פירט את עלות כרטיסי טיסה והלינה של צוותי הפרקליטות והסנגורים שהגיעו לברייטון. בין היתר נמסר כי כ-50 אלף דולר הועברו ממשרד המשפטים למשרד החוץ לצורך תשלומים עבור "השכרת אולמות במלון, מולטימדיה, הסעות לנמל תעופה ובחזרה, תשלום לחברת האבטחה, מלון לעובדי שגרירות והוצאות נלוות".

לפני כחודשיים הוסיף משרד החוץ פרטים לגבי עשרות אלפי הדולרים שהוציא כדי לאפשר את חקירתו של המיליארדר בברייטון. סכום של כ-36 אלף שקלים, לדוגמה, הועבר לחברת האבטחה SQR Security, שסיפקה שירותי אבטחה לעדות.

מהמענה המפורט שנמסר השבוע עולים פרטים נוספים ובהם, בין היתר, כי עלות הלינה של עו"ד ליאת בן-ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, הסתכמה ב-2,200 דולר, כ-7,900 שקלים לפי שער הדולר באותה תקופה. סכום זה נובע הן ממשך הזמן הממושך של הנסיעה, 13 יום, והן בשל שדרוג חדרה במלון.

לצד השורה על עלות המלון של עו"ד בן-ארי נוספה ההערה הבאה: "בהמשך לבקשה שהתקבלה בתאריך 24/6 ע"י ליאת, בהיעדר אפשרות לקיום דיונים החשובים לטיפול בתיק בחדר, ובהיעדר אפשרות לקיים דיונים אלו בשטחים ציבוריים במלון (עקב התקשורת), שודרג חדרה של ליאת בלבד לחדר גדול יותר על מנת לאפשר דיונים חשובים במסגרת התפקיד".

עו"ד בן-ארי היתה גם היחידה, כך לפי הטבלה שנמסרה, שקיבלה החזר הוצאות בסך 329 שקלים עבור טלפון. בסך הכל קיבלה עו"ד בן-ארי החזר הוצאות אש"ל בסך כ-6,200 שקלים עבור שהייתה בבריטניה. עו"ד אלה פרץ קיבלה החזר הוצאות אש"ל בסך כ-5,600 שקלים, עו"ד קרן צבירן קיבלה החזר הוצאות אש"ל בסך כ-5,300 שקלים ואילו עו"ד אלון גילדין, ששהה בבריטניה 6 ימים בלבד קיבל החזר הוצאות אש"ל בסך כ-2,800 שקלים.

עוד מתברר מהמענה המפורט כי משרד המשפטים שילם על הטסת ולינת שלושה אנשי ביטחון בעלות כוללת של 8,168 דולר, כ-29 אלף שקלים לפי שער הדולר באותה תקופה.

במענה המקורי מחודש דצמבר האחרון נמסר כי לששת הסנגורים בתיק אושרו הוצאות בסך 3,600 דולר עבור טיסות ועוד 11,040 עבור לינה במלון, כ-51 אלף שקלים לפי שער הדולר באותה תקופה. לצד זאת נמסר כי הסנגורים בתיק ביקשו לקבל החזר הוצאות נוסף מכספי ציבור בסכום של כ-70 אלף שקל.

מהמענה שנמסר השבוע מתברר כי המדינה שילמה עוד כ-11 אלף שקלים לכל אחד מעורכי-הדין עמית חדד, נועה מילשטיין וישראל וולנרמן, באי-כוחו של נתניהו, ובסך הכל כ-33 אלף שקלים בגין החזר הוצאות תשלום עבור טיסה ומלון במהלך שהותם באנגליה.

* * *

לעיון בטבלה שהתקבלה במענה לבקשת חופש המידע

להורדת הקובץ (XLSX, 81KB)