ערוץ 14: מגיש "הפטריוטים", ינון מגל, הכריז אתמול (22.6) במהלך השידור כי בפעולת צה"ל לחיסול בכיר חמאס בעזה נהרגו 42 אזרחים. בתגובה החל הקהל באולפן למחוא כפיים. מגל חייך בזווית פיו. מיד בהמשך הקריא תגובה מזויפת של "בצלם" לאירוע, אף שהארגון לא פרסם תגובה לאירוע.

אתמול הפציץ צה"ל בעזה במטרה לחסל את ראאד סעד, ראש אגף המבצעים של חמאס. מההפצצה, במחנה הפליטים שאטי שבמערב העיר עזה, נהרגו על פי דיווחי חמאס 24 איש ובהפצצה נוספת בשכונה אחרת בעיר נהרגו 18 פלסטינים נוספים.

נושא תקיפת סעד עלה לדיון גם ב"הפטריוטים", תוכנית הדגל של ערוץ 14, ערוץ התעמולה שבבעלות יצחק מירילשוילי המשרת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפרסם דרך קבע כזבים ומסית לאלימות.

במהלך הדיון הודיע מגל: "כנראה שבחיסול של הבחורצ'יק מספר 4 בחמאס, כן? שם רשעים ירקב, אז נהרגו שמה 42 אזרחים". מיד לאחר שסיים מגל את דבריו החל גל של מחיאות כפיים בקרב קהל התוכנית. מגל חייך חיוך מיתמם, כממתיק סוד.

הפרופ' למשפטים משה כהן-אליה, משתתף קבוע בתוכנית, הסתייג וטען כי אין מקום למחיאות כפיים על מותם של אזרחים אלא שיש לשמוח על מותו של המחבל. מגל, מצדו, טען בהמשך השידור כי הפעולה שכוונה להרג מחבל בכיר והביאה למותם של עשרות הרוגים מלמדת דווקא על הערכים הראויים לצה"ל.

"זו מוסריות של צבא", אמר מגל על רקע מחיאות כפיים נוספות מצד הקהל, "סוף-סוף קוד אתי, שנחסל את האנשים האלה, גם מבחינתי שיהיו שמה 500 אזרחים", אמר.

הודעה מפוברקת של "בצלם", "הפטריוטים", 22.6.2024 (צילום מסך: ערוץ 14)

הודעה מפוברקת של "בצלם", "הפטריוטים", 22.6.2024 (צילום מסך: ערוץ 14)

במהלך הדיווח של מגל על מות האזרחים בעזה הקריא מגיש "הפטריוטים" מה שהגדיר כ"הודעה" שהוציא ארגון בצלם בעקבות האירוע.

על המסך נמסר "ארגון בצלם הבודעה [כך במקור] חריגה לאחר החיסול הבוקר" ומגל הקריא את הטקסט: "לא מקובל שיש 42 הרוגים 'חפים מפשע' על הריגת רא'אד סעד. מדובר בפשע מלחמה. אין לצה"ל שום הוכחות שהוא בכלל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס או קשור לחמאס נפעל להעמיד לדין את האחראים".

במענה לפניית "העין השביעית" הבהיר דובר "בצלם" שי פרנס כי הארגון כלל לא פרסם התייחסות כלשהי לאירוע אתמול, במהלכו נהרגו עשרות פלסטינים.

במענה לפניית "העין השביעית" מסר מגל: "תפנה לדובר שלי". דובר ערוץ 14 עומר מאירי מסר כי בערוץ לא מעוניינים להגיב.