יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הוא דמות ציבורית הראויה לביקורת ואין כל פגם בחשיפת מגוריו בדירת יוקרה מיאמי, במיוחד לאור העובדה כי נתניהו הבן שוהה שם במהלך מלחמה עקובה מדם כשהוא מאובטח על חשבון הציבור, כך טוען עיתונאי "הארץ" אורי משגב במענה לתביעת נתניהו.

נתניהו הבן חי במיאמי בחודשים האחרונים ולפי פרסום בחדשות 12 עלות אבטחתו עומדת על כ-207 אלף בחודש. משגב עוקב מקרוב אחר נתניהו האב ונתניהו הבן, ומרבה לכתוב על קורותיהם, בין היתר בעיתון "הארץ" ובחשבון הפייסבוק שלו.

בתביעה שהגיש לפני כשלושה חודשים טען נתניהו הבן, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, כי משגב הפר את פרטיותו ופרסם עליו שקרים דיבתיים. בנוסף טען כי אסור לפרסם עליו "מידע כלשהו", מאחר שהוא מאובטח על-ידי השב"כ.

"במהלך החודשים האחרונים ואף יותר מכך, עוסק הנתבע בפרסום פרסומי הכפשה ודיבה נגד התובע וכל זאת מתוך כוונה ברורה לפגוע בו, להזיק לו, להשפילו, לעשותו למושא לבוז בעיני הבריות ועוד, תוך שהנתבע מפיץ לשון הרע, פוגע בפרטיותו של התובע ואף מבצע מעשים פליליים של ממש בכדי לפגוע בתובע. ברשעות, באכזריות, ברמיסת החוק ובאובססיה השמורה לקיצוניים שבאנשים", טען נתניהו הבן.

משגב טוען בתגובה כי אין בפוסטים שפרסם כל לשון הרע או פגיעה בפרטיות.

בתגובה לטענה לפגיעה בפרטיות טוען משגב כי "ציון כתובתו של התובע נועד בכדי לענות על אינטרס ציבורי חשוב - להביא לידיעת הציבור הישראלי באיזה מתחם יוקרה שוהה בנו של ראש ממשלת ישראל במיאמי, בעוד ישראל מוכת אסון בדמות טבח ה-7 באוקטובר ואף במלחמה. לניגוד והפער החריפים בין מה שנדרש מאזרחי ישראל (שרבים מהם פונו מבתיהם ואבדו את מטה לחמם) לבין בחירותיו של התובע בנוגע למקום מגוריו והלכות חייו, בעודו מאובטח בידי אנשי שב"כ במימון מלא של משלם המיסים - יש רלוונטיות עיתונאית וציבורית רבה".

משגב גם מכחיש כל הפרה של חוק השב"כ, וטוען כי נתניהו הבן אינו אדם פרטי אלא אישיות ציבורית, החשופה לביקורת ציבורית.

"ניסיונו של התובע להציג את עצמו כאדם פרטי בעוד מדובר בבנו של ראש הממשלה המטיל עצמו לזירה הציבורית (לתובע בני משפחה אחרים - אחות ואח אשר עליהם לא נכתב מאומה ומעשיהם אינם חשופים לעיני הציבור) וכי נעשה ניסיון לפגוע באביו באמצעות פגיעה בבנו - היא הבל הבלים", נטען בכתב ההגנה.

"התובע הוא זה שמפעיל חשבונות מרובי עוקבים ברשת אינסטגרם, טוויטר ובטלגרם, מרבה לכתוב ולהתבטא בעניינים פוליטיים, שדרן רדיו, וכפי שהעיד עד המדינה ניר חפץ - מחובר בקבוצת וואטסאפ מצומצמת ובכירה ליועצי התקשורת והניו מדיה של ראש הממשלה - שמפעילה את שלל השופרות, הממסרים והצייצנים שבשירות משפחת נתניהו".

לדברי משגב, יש לדחות את התביעה בין היתר משום שהוגשה בחוסר ניקיון כפיים. "סגנונו של התובע בתביעתו מלמד כי מניעיו האמיתיים אינם ענייניים ואין דרך אחרת לכנות את מטרתו כי אם 'סתימת פיות' של עיתונאים ותביעה זו היא, כאמור, ניצול ציני בחוסר תום לב של הליכי משפט", נטען בכתב ההגנה.

"יותר מכל, עצוב להיווכח כי בנו של ראש הממשלה, מי שהפך עצמו לאישיות ציבורית, בוחר להגיש תביעה שכל כולה נסמכת על דרישה לפגיעה בחופש הביטוי, בעקרונות הדמוקרטים של מדינת ישראל, נוגדת את כל ההלכות בעניינים אלו, וממילא אין לה כל בסיס והכל בזמן שהתובע שוהה במיאמי, הרחק מהמצב הביטחוני המורכב, מוקף במאבטחי שב"כ מנוסים בדירת יוקרה (כשעל המאבטחים לכל הפחות משלם הציבור הישראלי) ומשתלח בכיעור במשרתי צה"ל, משפחות החטופים ושאר קבוצות ישראליות ומביעי דעה שמתנגדים להמשך כהונתו של אביו".

70736-03-24