"אני ביקשתי שיסייעו לי והם לא עשו דבר. הם עמדו בצד וצחקו". כך סיפר היום (19.6) צלם "ידיעות אחרונות" שאול גולן לאריה גולן ברשת כאן ב'. גולן סיפר על ניסיון הלינץ' שעבר בידי פעילי ימין לפני כחודשיים, ועל כך שבמקום נכחו שני חיילי צה"ל במדים, שנמנעו מלהתערב.

אתמול חשף רועי שרון, הפרשן הצבאי של כאן 11, תיעוד של התקיפה האלימה. בסרטון נראים צעירים יהודים, רעולי פנים, מכים ובועטים בגולן, בן 74, שוברים את אצבעותיו, חוטפים את ציוד הצילום שלו ומשמידים אותו.

התקיפה אירעה בפאתי הכפר אל מועייר בבנימין, בזמן שבאיזור התנהלו חיפושים אחר הנער בנימין אחימאיר שנרצח בידי מחבל פלסטיני. במקביל, מאות נערי גבעות ופעילי ימין יצאו למסע נקמה בכפרי האיזור, הציתו בתים וכלי רכב, יידו אבנים ותקפו פלסטינים. כמה מהם השגיחו בגולן והחלו לתקוף אותו.

"הם בועטים בכל גופו, חובטים בו, מושכים בכוח את התיק שלו ומחפשים בבגדיו", אמר שרון בשידור על רקע הסרטון, "הוא שרוע על הקרקע, מחזיק בחפציו ומנסה בשארית כוחו לגונן על פניו. ביניהם גם חייל צה"ל, עם מדי צבא וקסדה, וכמה חמושים בנשק צבאי ארוך. במשך שלוש דקות ממשיכים פורעי החוק לתקוף את גולן חסר האונים. הוא צועק 'הצילו', מתחנן על חייו, צועק להם שהוא יהודי, אבל אין לו שום סיכוי מול ההמון המוסת".

"אני מקווה שאחרי הסרטון, המשטרה תפעל למצוא אותם", אמר גולן בראיון לכאן ב', אולם שרון סיכם את דבריו אתמול באומרו: "מחוז ש"י חוקר את הפרשה הזו, אבל כמו ברוב מקרי הטרור היהודי, גם הפרשה הזאת צפויה להסתיים ללא כתבי אישום".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות פנה למשטרה ולצה"ל לאחר פרסום הסרטון בדרישה לפתיחה בחקירה: "חומרים נדירים שנחשפו על ידי רועי שרון בכאן 11 חושפים דקות ארוכות של מה שלא ניתן לתאר אלא כהתעללות מרושעת בצלם שאול גולן, ומתעדים גם את השמדת ציוד הצילום היקר הזה. לא יתכן שאירוע כל כך אלים, שהתרחש באור יום, לא ייחקר ואיש לא יועמד לדין.

"אנו דורשים מצה"ל לאתר את החיילים שהיו עדים לתקיפה האלימה ולהעמיד גם אותם לדין. אין לקבל מצב שבו עיתונאי, שעושה את עבודתו למען האינטרס הציבורי ייתקל באלימות כה בוטה נגדו, אלימות שנועדה לא רק לפגוע בגופו, בכבוד האדם שלו, אלא נועדה למנוע ממנו לעשות את עבודתו, לרסק את ציוד הצילום שלו ולהשמיד את החומר המצולם".