אזרח שהכפיש את שקמה ברסלר בפייסבוק התחייב לשלם לה 180 אלף שקלים.

ברסלר, ממנהיגות המחאה נגד ההפיכה המשטרית וממשלת נתניהו, הגישה בחודש אוקטובר האחרון תביעה דיבה בסך 300 אלף שקלים נגד תומך נתניהו בשם שמואל לוי, וזאת בגין שלושה פרסומים שפרסם בפייסבוק.

בפרסום הראשון, מחודש ספטמבר האחרון, הציג לוי את ברסלר לצד פושעת המלחמה הנאצית מריה מנדל וכתב כי "הדמיון מפליא". לוי הדגיש את האותיות SS בשם המשפחה של ברסלר והוסיף "Rest My Case".

בפרסום השני, מאותו היום, הציג לוי את ברסלר תחת הכיתוב "השואה בעם היהודי". בפרסום השלישי, מתחילת אוקטובר, הציג לוי את ברסלר לצד הקביעה "גג ומחסה להכשרת פדופיליה" וטען כלפיה "את. ובמודע בת חסותו של פדופיל".

פוסט מאת שמואל לוי בגינו הגישה נגדו שקמה ברסלר תביעה (10.9.2023)

פוסט מאת שמואל לוי בגינו הגישה נגדו שקמה ברסלר תביעה (10.9.2023)

התביעה של ברסלר נגד לוי היא אחת מסדרה של תביעות שהגישה מנהיגת המחאה בתקופת השנה האחרונה בשל מסע הכפשה שבין היתר קושר בינה לבין מתקפת חמאס ב-7.10.

הפרסומים של לוי דומים בתוכן, בסגנון, בניסוח ובעיצוב הגרפי לאינספור פרסומים אחרים שנפוצים ברשתות החברתיות ומקודמים על-ידי חשבונות פופולריים של תומכי נתניהו כמו בנו יאיר או אנשי תקשורת ומשפיעני רשת המהווים מה שמכונה "מכונת הרעל": מנגנון מאורגן המפיץ שקרים, השמצות וקונספירציות בשירות האינטרסים של בנימין נתניהו.

כשהפרסומים מגיעים למפיצים האורגניים, הם הופכים לעיתים אגרסיביים, שקריים ודיבתיים עוד יותר, למרות שדווקא לאותם מפיצים, אזרחים מן היישוב, קשה יותר לממן הליכים משפטיים.

חשבון הטוויטר של שמואל לוי נפתח ב-14 באוגוסט 2022 והוא מוקדש רובו ככולו לדברי שבח וחנופה לנתניהו וגידופים והשמצות בעיקר כלפי עיתונאים וכלפי יריביו הפוליטיים של נתניהו בימין. חשבון הפייסבוק של לוי עשיר עוד יותר בתוכן, וכולל קידום של קונספירציות כמו "בוגדים מבפנים" או הדבקת תוויות "פדופיל" ו"אנס" לדמויות שונות, וסרטונים בשבח הדת היהודית והציבור החרדי.

בעוד את ברסלר ייצגו בתביעה נגד לוי עורכי-הדין אוהד רוזן, נתן שוורצמן ועידן סגר, לוי ייצג את עצמו והגיש מסמך הנושא את הכותרת "כתב הגנה" אולם מחזיק רק כמה משפטים שבהם נכתב: "בעקבות המלחמה הצער הכאב שאחז בעם. שכל העם מגוייס ובהם שני הילדים שלי כבר מהיום הראשון למלחמה ועד היום, אני מביע צער וחרטה אם פגעתי במישהו אין ולא הייתה בכווונתי לפגוע באופן אישי באף אחד. מצטער מאוד".

הצדדים פנו לגישור ולאחרונה הודיעו שהגיעו להסכם ולפיו לוי יסיר את הפרסומים וישלם לברסלר 180 אלף שקלים. עוד התחייב לוי שלא לפרסם כל לשון הרע כלפי ברסלר בעתיד. עם זאת, אפשר שגביית הכסף מלוי לא תתבצע בפועל שכן הנתבע מצוי בהליך פשיטת רגל.

4058-10-23