נוכלים מתחזים לאנשי ימין על מנת למשוך קהל ולהונות אותו: פעיל הימין שי קלך וכתב ערוץ 14 ו"מקור ראשון" ישי פרידמן הודיעו כי חשבונות טלגרם הנושאים את שמותיהם אינם קשורים אליהם.

בחשבונות מתפרסמות הודעות אותנטיות שנלקחו מהחשבונות האמיתיים של קלך ופרידמן, אך גם פניות המציעות להשקיע במטבעות קריפטו.

החשבון המתחזה לזה של פרידמן החל לפעול ב-10 במרץ וזה המתחזה לקלך החל לפעול שישה ימים לאחר מכן. שמו של פרידמן הצליח למשוך רק 442 עוקבים. זה של קלך נחל הצלחה גדולה יותר, והוא מחזיק 2,500 עוקבים.

רק אתמול (9.6), שלושה חודשים אחרי שהחלו לפעול, נחשפה התרמית, עת קלך ופרידמן פנו לעוקביהם ברשתות וביקשו מהם לדווח על החשבונות המזוייפים. "מדובר בפייק, אנא דווחו עליו", כתב פרידמן בטוויטר.

ציוץ של ישי פרידמן (צילום מסך)

ציוץ של ישי פרידמן (צילום מסך)

קלך, שהקים גוף בשם "נצח ישראל" על מנת להפיץ תיאוריות קשר בסגנון ה"דיפסטייט" ולהיאבק במחאה נגד ממשלת נתניהו, כתב באחד מחשבונות הווטסאפ בהם הוא מקדם את עצמו: "שלום חברים זקוקים לעזרתכם, החשבון המתחזה לשי בטלגרם ממשיך להתנהל ואנחנו צריכים לפעול לסגור אותו מבקשים מכל מי שיש לו טלגרם להיכנס לדווח עליו בהקדם".

זו אינה הפעם הראשונה בה נוכלים משתמשים בזהות של אנשי ימין על מנת לפתות משתמשים להשקיע בהונאות קריפטו וביטקוין. בינואר השנה דווח באתר mako על פריצה לחשבונה של חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב. לפי הדיווח, "ערוץ הטלגרם של חברת הכנסת מהליכוד, אחריו עוקבים כמעט 9,000 משתמשים, שב לפרסם תכנים מתחום ההשקעות המפוקפקות במטבעות קריפטוגרפיים, וזאת לאחר שנפרץ לראשונה בחודש דצמבר האחרון".

כבר בפברואר 2022 משטרת ישראל דיווחה על מעצר חשודים בהונאת קריפטו באמצעות הרשת החברתית טלגרם: "לאחר פעילות מאומצת עוכבו שני חשודים ונעצרו שלושה תושבי ראשל"צ בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות לאדם אחר".

לפי המשטרה, "בחקירה עלה כי החשודים הציעו לרכוש מטבעות דיגיטליים באמצעות הטלגרם, תוך שהם מציעים שער חליפין נמוך ממחיר השוק. לאחר ביצוע העסקה החשודים שלחו לרוכשים אישור פיקטיבי על העברת מטבעות דיגיטליים בתמורה, כאשר בפועל לא בוצעה כל העברה של המטבעות כפי שסוכם".

ניסיון ליצור קשר עם מפעיל החשבונות המתחזים מוביל לשיחה עם צ'אט-בוט, המציע השקעות קריפטו. "ערוץ הטלגרם מיועד למשקיעים בלבד. אני זה שדואג לזה, בניגוד לפרופילי המדיה החברתית האחרים שלי שההנהלה שלי אחראית עליהם", מוסר המתחזה לשי קלך, "הכסף שלך מובטח והרווחים שלך מובטחים".