לפני כחודשיים התקבלה במערכת "העין השביעית" תגובה נזעמת מ"מקור ראשון". באותו הבוקר פרסמו בעיתון דיווח על סקר דעת קהל שנערך בקרב מדגם מייצג של יהודים בלבד, אף ששאלותיו היו רלוונטיות לכלל האוכלוסייה בישראל, יהודים ולא יהודים כאחד. זאת ועוד, בכותרת שהעניקו ב"מקור ראשון" לסקר ובגוף הדיווח עצמו ניתן מצג שווא כאילו הסקר בחן את עמדות "הישראלים" כולם, אף שבפועל התעלם מכחמישית מאזרחי המדינה שאינם יהודים.

"האם מדובר בטעות או שמבחינתכם הללו אכן אינם ישראלים?", נשאלו אנשי "מקור ראשון" ובתגובה מסרו כי מדובר ב"שגגה בהיסח הדעת" שכן "כל בר דעת ובוודאי כל מי שקורא את מקור ראשון לכל אורכו ובמשך כל השנים מבין שהכוונה היא ליהודים ישראלים".

ב"מקור ראשון" הבטיחו כי הנוסח יתוקן בידיעה המקוונת, מה שאכן קרה, אך סיימו בנזיפה: "בשולי הדברים אבל לא פחות חשוב ראוי לציין שהנחת היסוד סביב השאלה היא מכעיסה ופוגעת ולא ראוי שתישאל על מערכת מקור ראשון".

"מקור ראשון", 7.6.2024

"מקור ראשון", 7.6.2024

חודשיים חלפו, וביום שישי האחרון שוב התפרסם ב"מקור ראשון" דיווח על ממצאי סקר דעת קהל. הפעם התמקד הסקר בשאלת גיוס חרדים, וגם הוא נערך בקרב מדגם מייצג של יהודים בלבד. בדיוק כמו לפני חודשיים, גם בדיווח על הסקר הנוכחי העיתון התייחס לממצאיו כאילו הם מייצגים את עמדת "הציבור" או "הישראלים".

הידיעה על הסקר נפתחה בקביעה כי הוא נערך "בקרב הציבור הכללי". רק בעומק הדיווח נמסר כי למעשה מדובר בציבור היהודי הכללי.

"העין השביעית" פנתה ל"מקור ראשון" בשאלה האם שוב נפלה טעות או ששינו את עמדתם וכעת, מבחינתם, אזרחים מהחברה הערבית אינם ישראלים. מ"מקור ראשון" נמסר כי מדובר בטעות שתתוקן.