תושב מחנה הפליטים אל-ערוב לשעבר, המתגורר בירושלים, נידון ל-14 חודשי מאסר וקנס בשל גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לאלימות.

בחודש מאי 2023 נעצר מוחמד גנאזרה, אז בן 22, בשל פרסום עשרה פוסטים בעמוד הפייסבוק שלו. בין היתר פרסם גנאזרה תצלום של המחבל איברהים אלנאבלסי, אחרי שזה נהרג מאש כוחות צה"ל, וכתב: "אנחנו מתחייבים לך ברית הדמים וניצחון, ברית דמים במות קדושים"; תצלום נוסף של אלנאבלסי עם הכיתוב "הצוואה שהשארת יא אדון הגברים. יש אנשים שינקמו אל תניח את הנשק יא אחי אבו פתחי", עם סמלון של לב; פרסם תצלום של פלסטיני שנהרג במהלך עימות עם כוחות הביטחון במחנה אל-ערוב, וכתב: "השהיד אוסאמה מחמוד עדוי, תזהרו מהמוות הטבעי ואל תמותו אלא בין צרור הכדורים, החזית העממית לשחרור פלסטין, ארגון השהיד חאלד ג'ואברה"; ולאחר רצח הלל ויגל יניב ליד חווארה פרסם גנאזרה תצלום של הגופות והכיתוב "תעדכן שיש פעילות בחווארה".

גנאזרה הודה במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום שמייחס לו שתי עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור ושמונה עבירות של הסתה לאלימות.

"הנאשם פגע במעשיו בערכים מוגנים הנוגעים בשמירה על ביטחון הציבור ושלומו", קבע השופט ארנון איתן מבימ"ש השלום בירושלים. "הנאשם פרסם משך כשמונה חודשים דברי אהדה, שבח ותמיכה לבכירים מארגון החז"ע, תנזים, גדודי חללי אלאקצא וגוב האריות, אשר נהרגו בפעילויות נגד כוחות הביטחון. פרסומים אלו נעשו ברשתות החברתיות, וחלקם אף זכו לסימני חיבוב, תגובות ושיתופים".

בהמשך קבע השופט כי "אופי הפרסומים, ומשך התקופה בה פורסמו, אינם יכולים לבסס אלא את המסקנה, כי הנאשם פעל בשיקול דעת ומחשבה, ופרסומים אלו נועדו לא רק כדי לבטא את עמדתו-הזדהותו עם המעשים, אלא מתוך מטרה ברורה להפיצם".

לאור שלל שיקולים גזר השופט איתן על גנאזרה 14 חודשי מאסר בפועל, מרגע מעצרו (לפני 13 חודשים), עוד שישה חודשי מאסר על תנאי וכן קנס בגובה 5,000 שקלים. את המדינה ייצג עו"ד אדר ארז ואילו גנאזרה יוצג בידי עו"ד מופיד חאג'.

37255-05-23

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 360KB)