כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, יקבל 20 אלף שקלים מצייצן שגידף אותו ברשת החברתית טוויטר, כך הוסכם בפשרה בין הצדדים. בתביעה שהגיש, דרש פלג סכום בגובה למעלה מפי עשרה.

קורקוס מרבה לצייץ גידופים והשמצות נגד מי שהוא מזהה כ"שמאל" או מתנגד לנתניהו. למעשה, לכך מוקדש חשבון הטוויטר שלו באופן כמעט בלעדי. בין השאר תקף גם את פלג, אחת המטרות העיקריות של מה שמכונה "מכונת הרעל", מנגנון התעמולה וההכפשות מבית-מדרשו של בנימין נתניהו, המוקדש בשנים האחרונות בעיקר למתקפה נגד מערכת המשפט והתקשורת בהקשר למשפטו הפלילי של ראש הממשלה.

פלג, מצידו, מרבה לתבוע צייצני ימין המגדפים אותו ומפרסמים נגדו שקרים פוגעניים.

בחודש אוקטובר האחרון פרסם שלומי קורקוס בחשבון הטוויטר שלו, שם הוא מציג עצמו כיבואן דלתות פולימר מקרית-ביאליק, ציוץ שבו כתב: "להתקיף את דמבו הנוכל ערוץ 12 בוגדים במדינה". בחודש דצמבר צייץ קורקוס ציוץ נוסף שבו כתב: "אברמוביץ מערוץ חמאס 12 שקרן נוכל סדרתי יחד עם הפדופיל שמופץ בטוויטר גיא פלג זה נכון גיא?". יומיים לאחר מכן צייץ: "רוצים את הראש של גיא פלג המנובל".

בגין שלושת הציוצים הללו תבע פלג, באמצעות עורכי-הדין טליה שחר ואסף שרעף, פיצוי בסך כ-236 אלף שקלים.

ציוץ של הצייצן שלומי קורקוס, בתגובה לצייצן ינון מגל (צילום מסך)

ציוץ של הצייצן שלומי קורקוס, בתגובה לצייצן ינון מגל (צילום מסך)

קורקוס טען להגנתו, באמצעות עורכי הדין יניב ברוך ואבנר יאנג, כי התביעה של פלג "מדיפה ריח חריף של תביעת השתקה". בנוסף טען כי "חש חובה חוקית, מוסרית וחברתית לדווח לציבור במסגרת התרשמותו מפרסומי כתב התקשורת שנחשף אליהם". עוד הזכיר כי כל הפרסומים שצוינו בכתב התביעה היו תגובות לפרסומים של אחרים.

עיון בציוצים נשוא התביעה מעלה כי אכן כולם באו בתגובה לציוצים של אחרים. אחד מהם בשרשור שתחילתו בציוץ של ינון מגל, פעיל התקשורת הבולט ביותר שמזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מגל צייץ בגנות פרשן חדשות 12 אברמוביץ', אדם נוסף השיב לו בציוץ נגד הפרשן וקורקוס הגיב בציוץ בדבר אברמוביץ' ו"הפדופיל שמופץ בטוויטר גיא פלג". ציוץ אחר היה בתגובה לצייצן בשם יאיר בישור ואילו השלישי בתגובה לציוץ שנמחק מאז.

לאחרונה פנו הצדדים לביהמ"ש בבקשה כי יאשר הסכם פשרה לפיו לצורך סיום ההליך ישלם קורקוס לפלג 20 אלף שקלים. הצדדים גם ביקשו מבית-המשפט לסגור את דלתות ההליך כדי שפסק הדין יינתן בדלתיים סגורות, אולם השופט גיא הימן, שאישר את הסכם הפשרה, קבע כי אין עילה לסגירת הדלתיים.

בכתב התביעה דרש פלג גם את הסרת הפרסומים ופרסום התנצלות, אולם נראה שלא עמד על דרישותיו אלה: הן אינן מופיעות בהסכם הפשרה ואילו הציוצים השקריים והמכפישים עודם זמינים ברשת.

44781-03-24