ראש הממשלה בנימין נתניהו תובע חצי מיליון שקלים מפעיל המחאה נגדו גונן בן-יצחק ומהעיתונאים אורי משגב ובן כספית, וזאת בטענה שאלה הפיצו "מצגי שווא בדבר מצבו הבריאותי", כולל טענות כאילו הוא חולה בסרטן. נתניהו מכחיש כי הוא חולה, טוען כי הוא "אדם בריא לחלוטין לגילו" ומוסיף כי הפרסומים בדבר מצבו הבריאותי הלקוי, כביכול, מהווים לשון הרע וגרמו לו נזק חמור.

ב-16.5 פרסם בן-יצחק בחשבון הטוויטר שלו ציוץ ובו מה שהגדיר "מכתב פתוח לראש הממשלה נתניהו".

בן-יצחק טען בין היתר כך: "בזמן האחרון נפוצו שמועות על מצב בריאותך. בעקבות ביקורך אמש בבית החולים הדסה עין כרם, הועבר לי מידע לפיו טופלת בשל מחלת סרטן הלבלב בה לקית. אני מאחל לך בריאות, אולם ראוי כי האיש שעומד בראש המערכת יעמוד באומץ מול הציבור ויחשוף את מצבו האמיתי. אתה שולח את ילדינו למלחמה, ואם אכן אתה מטופל אונקולוגית, יש לכך השלכות כבדות משקל. בריאותך במובן הזה היא אינה עניין פרטי ואישי. תגלה לציבור את האמת על מצבך עכשיו!".

משגב, כך טוען נתניהו בתביעתו, פרסם "היקף רחב מאוד של פרסומים" בדבר מצבו הרפואי. ראש הממשלה מציין בתביעה פוסט בחשבון הפייסבוק של משגב מלפני קרוב לחודש שבו תהה העיתונאי כך: "1. סבא, מדוע עורך צהבהב-ירקרק ועיניך מימיות? 2. אתה מדבר מהר נורא ולא בקצב טבעי, באיזה תרופות אתה מטופל? 3. מסכים איתך באופן נדיר לגבי התבוסה. אכן הובסנו קשות. בגללך ובאשמתך. עמוד לדין ושא בתוצאות". למחרת פרסם משגב פוסט לפיו נתניהו "אכן ביקר אמש לקראת חצות בהדסה עין כרם". לטענת נתניהו, מדובר ב"פרסום אסור".

בחודש מרץ האחרון פרסם משגב פוסט לפיו "נתניהו שהה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק" וזאת למשך "מספר שעות לא קטן". בהמשך כתב משגב: "אני שב וקורא למשרד ראש הממשלה לחשוף בשקיפות מלאה את מצבו הרפואי של נתניהו. וכן את סיבות ביקוריו במרכזים רפואיים".

כספית, ממשיך נתניהו וטוען, "בדה מליבו" סיפור שלם בדבר מפגש כביכול של האלוף במילואים עמירם לוין עם נתניהו, מפגש ממנו יצא לוין מזועזע. לפי כספית, שפרסם את המידע ב"מעריב", לוין הבין כי "נתניהו לא כשיר ואף מסוכן למדינה". לפי נתניהו "כלל לא התקיימה פגישה כלשהי" בינו לבין לוין.

נתניהו טוען בתביעה, שהגיש באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, כי הוא "אדם בריא לחלוטין לגילו" וכי "הפרסומים הזדוניים והבזויים שפורסמו על ידי הנתבעים הינם שקר מוחלט".

לפי התביעה, "ישנו צורך ממשי בהגשת התביעה כעת, לאור הנזק הרב הנגרם מפרסומי השווא הנ"ל אשר פוגעים בוודאי בתובע עצמו אך לא רק. לכתב תביעה זּה, חשיבות ברמה הציבורית בעוד רה"מ איננו מגיש תביעות לשון הרע כלאחר יד, אלא במקרים חריגים המצדיקים זאת, בדומה למקרה שבכותרת אשר כולל בתוכו פגיעה ממשית ומיידית וניכר כי הדרך היחידה לדחות טענות אלה הינה במסגרת ההליך שבכותרת".

מלבד פיצוי בסך חצי מיליון שקלים דורש נתניהו מבית-המשפט להוציא צווים שיאסרו על הפצה של הפרסומים הדיבתיים ויורו על החרמתם, וצווים נוספים שיחייבו את הנתבעים לפרסם תיקון או הכחשה של טענותיהם.

בני הזוג נתניהו הגישו בעבר לפחות שבע תביעות דיבה נגד עיתונאים וכלי תקשורת, אך בשנים האחרונות נמנעו מכך. את מקומם תפס בבית-המשפט בנם יאיר, שמרבה להיתבע בגין התבטאויותיו ברשתות החברתיות. התביעה האחרונה שניהל ראש הממשלה נתניהו, אף היא נגד כספית, הסתיימה לפני כשנה בפשרה ללא פיצוי.

טרם הוגשו כתבי הגנה.

9130-06-24