איש התקשורת ינון מגל, המגיש תוכניות בערוץ 14 וברדיו 103FM נאלץ להודות כי לקח כסף ממילואמניקים בתמורה לפרסום בחשבונות הפופולריים שהוא מנהל ברשתות החברתיות. בנוסף לצביעות ולתחושת הבחילה, מדובר בעבירה על תקנון האתיקה העיתונאית.

סעיף 15ג בתקנון האתיקה העיתונאית קובע כי "עיתונאים לא יעסקו בכל עיסוק, זמני או מתמשך, תמורת תשלום או בחינם, העלול לעורר חשש או מראית עין לניגוד עניינים ובמיוחד בפרסום, בשיווק וביחסי ציבור". מגל טען בתגובה ל"דה מרקר" כי הוא מנהל כלי תקשורת ברשתות החברתיות, אולם עובדה זו אינה פותרת את ניגוד העניינים אלא רק מחריפה אותו.

ינון מגל הוא מאנשי התקשורת המובילים המשרתים את רה"מ בנימין נתניהו ורוכבים על גל הפופולריות שלו. מגל מגיש את התוכנית הפופולרית "הפטריוטים" בערוץ 14 ותוכנית ברדיו 103FM עם בן כספית ומגישים מתחלפים, אולם בדומה לאנשי תקשורת משפיעים אחרים, כמו עמית סגל, הוא מחזיק גם צוות המתפעל עבורו צבר חשבונות של עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות ובתוכנות המסרים טלגרם ו-ווטסאפ.

הפעילות ברשתות החברתיות מהווה עבור מגל, ואנשי תקשורת אחרים, גם מקור הכנסה, אם באמצעות מכירת מרצ'נדייז ואם באמצעות פרסום סמוי או גלוי בערוצים. לפי הפרסום ב"דה מרקר", מגל הצהיר בעבר כי יעניק פרסום חינם לעסקים של מילואימניקים. אלא שאתמול כתב חדשות 12 יוסי מזרחי חשף כי אנשיו של מגל מבקשים תשלום של אלפי שקלים עבור הפרסום. מזרחי פירסם שיחה עם איש השיווק של מגל, שהציע לפרסם עסק של מילואימניק תמורת 1,500 שקל.

"המחיר במבצע, 1,500 שקלים פלוס מע"מ. בגלל שהוא מילואימניק נדאג להנחה נוספת. המחיר הרגיל הוא 1,000 שקלים לטלגרם ו-1,000 שקלים לוואטסאפ. המבצע הוא 1,500 שקלים". תמורת הסכום הזה, כך איש המכירות, מגל יפרסם בחשבונות הטלגרם והווטסאפ שלו "תמונה או וידאו עם טקסט וקישור" וכן "לא יפורסם תוכן אחר - לפחות חצי שעה מאז הפרסום".

איש המכירות של מגל אף סיפק דוגמה לפרסומים קודמים של מילואימניקים בערוץ. בחדשות 12 פרסמו כי שוחחו עם מילואימניקים נוספים שפרסמו בטלגרם של מגל ושילמו בין 1,500 שקלים ל-5,000 שקלים עבור פרסום. מגל טען בתגובה כי הוא גם מפרסם "בחינם", אולם לאור ההוכחות החותכות נאלץ להודות באמת.

גם בתוכניתו ברדיו 103FM טען מגל כי "אני בחיים לא לקחתי כסף ממילואימניקים", אך לאחר מכן נאלץ להודות כי אכן לקח כסף ממילואימניקים. את מי שחשפו כי לקח כסף ממילואימניקים, האשים כי הם "חבורה של קנאים". בן כספית, שותפו של מגל, הגיב ואמר: "בקיצור, הביביזם זה פרנסה. ביום שאחרי ביבי, איך תאכיל את ארבעת ילדיך? ממה תתפרנס? ואז אני מבין את הנחישות שלך לקום כל בוקר ולהילחם. זו פרנסה. אתה רודף בצע".