איש התקשורת ינון מגל, מגיש "הפטריוטים" בערוץ 14, העיד כי הוא משוחח באופן קבוע עם נתניהו. מגל גם הדגיש כי לא מדובר בשיחה חברית אלא בשיחה בה ראש הממשלה מתדרך אותו בנושאי אקטואליה ומעיר על תכנים בתוכנית בהגשתו של מגל.

העובדה כי מגל הוא מתומכיו הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקשורת, וכי ערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה המסור לקידום נתניהו, הופכת גילוי זה לטריוויאלי, אלא שהוא עומד לכאורה בניגוד להצהרותיו של מגל בפני בית המשפט.

לאחרונה תבע מגל את פעיל המחאה משה רדמן, שצייץ כי מגל משרת את נתניהו ומקבל ממנו הוראות. מגל תבע מרדמן פיצוי בסך 225 אלף שקל בטענה שמדובר בשקר. מגל הצהיר בפני בית המשפט כי הוא "איש תקשורת עצמאי בדעותיו ובהתנהלותו ואינו מקבל מאיש לא תדרוכים ולא משימות. בוודאי לא מסביבת ראש הממשלה".

מגל הוסיף והצהיר בפני בית המשפט כי האמירה לפיה הוא מקבל תדרוכים מנתניהו, נועדה "לתקוף את מקצועיותו ואת המוניטין המצוין שקנה לעצמו בעשרות שנים של עבודה כאיש תקשורת דעתן שאיש לא אומר לו ולא מכתיב לו מה לעשות ואיך לנהוג". לאחר הגשת התביעה גם התפרסם ראיון עימו בכאן 11 בו הצהיר כי "הקשר שלי עם נתניהו רופף מאוד".

כעת בידינו עדות מפיו של מגל עצמו כי הוא דווקא כן זוכה לתדרוכים קבועים מנתניהו. מגל התארח בשבוע שעבר בתוכנית אחרת בערוץ 14, "פתחי את שי", שם העיד בתשובה לשאלת המראיינים, נועם פתחי ושי גולדשטיין, כי הוא יודע בוודאות שראש הממשלה צופה בתוכנית בהגשתו, וכי הוא ונתניהו משוחחים על תכני התוכנית.

כשנשאל "כמה פעמים בשבוע" הוא משוחח עם נתניהו, השיב מגל כי מאז מחדל ה-7 באוקטובר ופריצת המלחמה תכיפות השיחות ביניהם גברה. מגל הצהיר כי אופי השיחות ביניהם אינו אישי וכי לא נידונים ביניהם עניינים פרסונליים אלא רק תכנים הקשורים לאקטואליה ולתוכנית "הפטריוטים" עצמה. "הכל מאוד מאוד ענייני", הגדיר זאת מגל. "לא שיחה אישית?", נשאל שוב מגל שחזר וענה בשלילה.

בנוסף, מגל סיפר גם כיצד התלונן נתניהו באוזניו על כך שאחד המשתתפים בפאנל מתח עליו ביקורת.

*  *  *

תמליל השיחה בין ינון מגל לבין נועם פתחי ושי גולדשטיין, בתוכנית "פתחי את שי" בערוץ 14, 8.5.24

שאלה: ביבי רואה הפטריוטים?

מגל: כן.

שאלה: באיזו תדירות?

מגל: אין לי מושג.

שאלה: כמה פעמים בשבוע אתה מדבר איתו?

מגל: לאחרונה אני מדבר איתו קצת יותר, בתקופה האחרונה של המלחמה.

שאלה: מה שלומו? באופן אישי איך הוא עובר את התקופה המטורפת הזו?

מגל: אין לי מושג.

שאלה: אתה לא שואל אותו: 'איך אתה מחזיק'?

מגל: לא, אם יוצא לי שאני מדבר ומעבירים לי אותו וזה, הכל מאוד ענייני, מה יהיה, יהיה זה, רפיח, פה שם, כל מיני דברים כאלה.

שאלה: לא שיחה אישית כזאת?

מגל: לא.

שאלה: לפעמים הוא אומר לך: 'אתם אומרים משהו בפטריוטים וזה ממש לא נכון, תגידו את זה אחרת'...

מגל: היה משהו, היה, פליישמן נכנס בו לפני איזה שבוע שבועיים, אז הוא העיר לי, פליישמן אמר עליי ככה וככה, וכל מיני דברים כאלה.