בשתי מהדורות החדשות הנצפות בישראל, של חדשות 12 וערוץ 14, לא שידרו אמש (24.4) קטעים מהסרטון שבו נראה הירש גולדברג-פולין בשבי חמאס. בעוד שבחדשות 12, במהדורה הנצפית ביותר בישראל בפער ניכר, דיווחו על תוכן הסרטון בפתח המהדורה אך הבהירו שלא ישדרו קטעים ממנו כדי לא "לשתף פעולה עם הטרור הפסיכולוגי של חמאס", בערוץ 14, שופר התעמולה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התעלמו כליל מתוכן הסרטון ודחקו את הדיווח על עצם קיומו לעומק המהדורה.

עד אתמול לא היה כל אות חיים מגולדברג-פולין, שנחטף לפני כמאתיים ימים מהמסיבה שהתקיימה ליד קיבוץ רעים לרצועת עזה. אתמול פרסם ארגון הטרור העזתי סרטון שבו נראה החטוף, קטוע כף יד שמאל, נושא דברים למצלמה. מלבד קריאה לעזרה וביקורת תקיפה נגד ראש הממשלה נתניהו אמר גולדברג-פולין למצלמה: "עוד דבר אחרון ויותר חשוב מהכל: אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד, ואני חושב עליכם בכל יום שאני פה".

בחודש אוקטובר האחרון, כשחמאס שחרר לראשונה סרטון המתעד חטופות בשבי, נמנעו מרבית כלי התקשורת בישראל מלשדרו. ב"הארץ" אף התנצלו על שפרסמו תחילה את הסרטון והסירו את הפרסום. היו מי שהסבירו זאת בבקשת משפחות החטופים שלא לשדר אותו, אחרים טענו כי השידור ישרת את מטרות חמאס.

אתמול, משפחת גולדברג-פולין ומטה משפחות החטופים אישרו לשדר את הסרטון, כחלק מהמאבק לשחרור החטופים. למרות זאת, בשתי מהדורות החדשות הפופולריות בישראל סירבו לעשות זאת.

הדיווח הבולט ביותר על הסרטון שודר במהדורה המרכזית של חדשות 13, שם הגיע אות החיים מגולדברג-פולין  לראש המהדורה, כשקטע קצרצר מתוך הסרטון שובץ בראש הכותרות.

המהדורה, בהגשת אודי סגל ובעריכת הדר שיפר, נפתחה בדיווח על הסרטון כולל דברי פרשנות מאת רביב דרוקר ובכתבה מאת ליאור ורוצלבסקי, שבה נכללו קטעים מהסרטון. המגיש סגל הבהיר לפני שידור הכתבה כי כל הקטעים מהסרטון שישודרו הם באישור המשפחה ומטה החטופים. בכתבה עצמה טושטש החלק התחתון בסרטון כך שקטיעת היד של החטוף לא נראתה בבירור. בנוסף, לא נכללו בכתבה הקטעים שבהם הטיח גולדברג-פולין ביקורת בנתניהו.

בסך הכל הקדישה מהדורת חדשות 13 כ-6 דקות בפתח המהדורה לדיווח ופרשנות על הסרטון שבו נראה גולדברג-פולין. מנכ"ל חדשות 13 הוא אור צלקובניק.

גם במהדורה המרכזית של כאן 11, בהגשת מאיה ראכלין ובעריכת עילי לוין, ניתנה בולטות לסרטון. קטע מהסרטון שובץ בראש כותרות המהדורה, ודיווח על הסרטון פתח את המהדורה המרכזית של חדשות תאגיד השידור הישראלי. בכתבה מאת נופר משה-פרדו נכללו קטעים מהסרטון, כולל ידו הקטועה של החטוף.

בסך הכל הקדישה מהדורת כאן 11 כ-5 דקות בפתח המהדורה לדיווח ופרשנות על הסרטון שבו נראה גולדברג-פולין. בראש חטיבת החדשות של התאגיד עומד ברוך שי.

סרטון החטיפה של הירש-גולדברג פולין בחשבונות מדיה חברתית של חדשות 13 (צילום מסך)

סרטון החטיפה של הירש-גולדברג פולין בחשבונות מדיה חברתית של חדשות 13 (צילום מסך)

במהדורת החדשות הנצפית ביותר בישראל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, נדחק הדיווח על הסרטון מראש כותרות המהדורה. זו הוקדשה דווקא להיערכות צה"ל לקראת פעולה ברפיח. רק לאחר מכן התבשרו הקוראים על אות החיים מגולדברג-פולין, וזאת תחת הכותרת "הטרור הפסיכולוגי של חמאס" ותוך שימוש בתצלום סטילס מהסרטון במקום קטע וידיאו.

בפתח המהדורה, שהגיש דני קושמרו וערך ישי הראל, אמר הכתב גלעד שלמור: "צריך לומר, משפחתו של הירש מאשרת את פרסום הסרטון, אנחנו בוחרים לא לשתף פעולה עם הטרור הפסיכולוגי של חמאס ולא נשדר את זה, כן נביא את עיקרי הדברים כאן". שלמור דיווח במילותיו על חלק מהמסרים של גולדברג-פולין בסרטון.

בסך הכל הקדישה מהדורת חדשות 12 כ-2 דקות בפתח המהדורה לדיווח ופרשנות על הסרטון שבו נראה גולדברג-פולין. מנכ"ל חדשות 12 הוא אבי וייס.

היחס המצניע ביותר לסרטון ניתן במהדורה המרכזית של ערוץ 14, בהגשת מגי טביבי ובעריכת רוני סימן-טוב.

אות החיים מהחטוף הגיע רק לכותרת השלישית בראש המהדורה, אחרי כותרת על חילופי אש בצפון וכותרת על ההיערכות למבצע ברפיח. עוד בלט בהיעדרו מכותרות חדשות ערוץ 14 כל זכר ויזואלי לסרטון. תחת זאת נראה החטוף בצילומי ארכיון. המסגור: חמאס חושש מחידוש הלחימה ועל כן מפרסם אות חיים.

צופי מהדורת ערוץ 14 נאלצו להמתין 23 דקות בטרם קיבלו התייחסות קצרה לגולדברג-פולין. גם אז לא נכללו בדיווח קטעים מהסרטון אלא רק תצלום סטילס אחד שנגזר מתוכו. בנוסף, לצופי ערוץ 14 לא דווח מה אמר גולדברג-פולין בסרטון. אפילו המסר של אהבה וגעגוע ששלח אל בני משפחתו נחסך מהם.

תחת זאת, על רקע הכותרת "הטרור הפסיכולוגי של חמאס", ניתנה זכות הדיבור לפרשן הצבאי נועם אמיר. לדבריו, שחרור הסרטון בעיתוי הזה מלמד על מצוקתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר. אמיר הדגיש בדבריו כי הסרטון נועד "לפתוח את המהדורות הערב בישראל", קרא שלא לדחות פעולה בגבול הצפון או ברפיח, ובכך הסתיימה התייחסות חדשות ערוץ 14 לסרטון.

בסך הכל הקדישה מהדורת ערוץ 14 כ-2 דקות בעומק המהדורה לפרשנות על הסרטון שבו נראה גולדברג-פולין. בראש מערך החדשות של ערוץ 14 עומד יורם כהן.