קנדה: חסימת אתרי חדשות מרכזיים בפייסבוק הובילה לעלייה בפופולריות של תכנים קיצוניים, מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".

פייסבוק חסמה את האתרים באוגוסט האחרון כדי להימנע מתשלום, אחרי שנחקק חוק המחייב רשתות חברתיות לשלם לאתרי חדשות שהן משתמשות בתוכן שלהם.

מי שישתף בפייסבוק, בקנדה, קישור לאתר חדשות, יקבל את ההודעה "בתגובה לחקיקה של ממשלת קנדה, לא ניתן לשתף תוכן חדשותי". עד כה, פייסבוק סיפקה בין 5 ל-8 מיליון צפיות לאתרי החדשות מדי יום. דובר של חברת מטא, מפעילת פייסבוק ואינסטגרם, מסר כי החסימה לא השפיעה על היקף הגלישה ברשת החברתית.

גוף המחקר "ניוז-גארד" מצא עלייה של מספר אחוזים במעורבות (סימון לייקים, שיתופים ותגובות) בקשר לתוכן שתויג על ידו כ"בלתי אמין". "הנוף התקשורתי עתיד להיעשות יותר שבטי ויותר נישתי", אמר ל"רויטרס" איש תקשורת מהימין הקיצוני שהמהלך הביא לדבריו לנסיקה בתעבורת הגולשים בדף הפייסבוק בו הוא מפרסם ממים.

ממים מחליפים תוכן חדשותי בקבוצות פייסבוק, אומר ל"רויטרס" חוקר קנדי. חוקרים אחרים מזהירים מאתרי חדשות מזוייפים באמצעות בינה מלאכותית ותעמולה שקרית של בעלי עניין, בעיקר לקראת מערכות בחירות, שעתידים לזכות בחשיפה עודפת בשל המהלך של פייסבוק.

מדינות אחרות מתכננות מהלך דומה, בהן אוסטרליה, בריטניה ואינדונזיה. באוסטרליה כבר חסמה פייסבוק בעבר תוכן מאתרי חדשות, בתגובה למהלך חקיקה.