במשרד החוץ הוציאו כ-170 אלף שקלים על עדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן בברייטון אנגליה, שניתנה במסגרת משפט המו"לים, כך עולה ממענה לבקשת חופש מידע שהגישה עמותת הצלחה באמצעות עו"ד אלעד מן (לשעבר יו"ר עמותת העין השביעית).

מילצ'ן, איל-הון שהיה בעבר מקושר לשירותי המודיעין הישראליים והפך למפיק הוליוודי, המטיר על בני הזוג בנימין ושרה נתניהו טובות הנאה לאורך שנים ארוכות, בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים לפחות. על פי כתב האישום בפרשה המכונה "תיק 1000", שבה מואשם ראש הממשלה נתניהו במרמה והפרת אמונים, ראש הממשלה סייע למילצ'ן במספר מקרים, בהם הארכת תוקף הוויזה שלו לארה"ב לה היה זקוק לצורך תכנון מס וקידום מיזם עסקי עם איש העסקים ההודי ראטן טאטא.

בינואר 2017, אחרי שמסר עדות במשטרה בה אמר בין היתר כי הדרישות של בני הזוג נתניהו למתנות "הגעילו אותו", עזב מילצ'ן את ישראל לבלי שוב. גם כשאמו נפטרה לא בא ללווייה. אל בית-המשפט המחוזי בירושלים סירב להגיע כדי להעיד במשפט. בפרקליטות ביקשו וקיבלו אישור חריג לחקור את המיליארדר באנגליה, מקום מגוריו בשנים האחרונות.

בחודש דצמבר האחרון נמסר מענה ממשרד המשפטים על העלות הכוללת של עדות מילצ'ן בברייטון, כ-340 אלף שקלים. המשרד פירט את עלות כרטיסי טיסה והלינה של צוותי הפרקליטות והסנגורים שהגיעו לברייטון. בין היתר נמסר כי כ-50 אלף דולר הועברו ממשרד המשפטים למשרד החוץ לצורך תשלומים עבור "השכרת אולמות במלון, מולטימדיה, הסעות לנמל תעופה ובחזרה, תשלום לחברת האבטחה, מלון לעובדי שגרירות והוצאות נלוות".

כעת הגיע מענה ממשרד החוץ המפרט את העלויות שבו נשא. לפי הפירוט שסיפק משרד החוץ, חלק הארי בסכום, כ-59 אלף שקלים, הושקע בשכירת ציוד טכנולוגי. עוד כ-38 אלף שקלים הועברו למלון שבו התקיימה העדות, The Old Ship Hotel, ככל הנראה עבור השכרת האולם. סכום של כ-36 אלף שקלים הועבר לחברת האבטחה SQR Security, שסיפקה שירותי אבטחה לעדות, ויתר הסכום עבור הוצאות קטנות המפורטות במסמך.

בחודש דצמבר האחרון הודיע משרד המשפטים כי הסנגורים בתיק ביקשו לקבל החזר הוצאות נוסף מכספי ציבור בסכום של כ-70 אלף שקל. נכון להיום אין תשובה לשאלה עבור מה נדרש הכסף והאם הוא אושר לתשלום לסנגורים.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 128KB)