נופר סינואני, שהשמיץ את העיתונאים נדב איל ואור-לי ברלב, את המורה ואיש השב"כ לשעבר דביר קריב ואת נווט הקרב והבלוגר עמר דנק, התנצל בפניהם ויפצה אותם בכמאה אלף שקלים, כך סוכם בהסכם פשרה.

סינואני הוא תומך נתניהו שהרבה לפרסם ברשתות החברתיות גידופים והשמצות נגד מתנגדי נתניהו, "חילונים" ושמאלנים" ולטעון כי הם "נאצים" המבצעים "שואה". הוא זכה ל-15 דקות תהילה עת התארח באוקטובר האחרון בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14, שם סיפר למנחה ינון מגל עלילת שווא נגד מפגינים.

בחודש נובמבר האחרון פרסם סינואני פוסט בפייסבוק שבו כתב: "אזהרה חשובה לציבור: חובה להיזהר מדביר קריב, שמאלני בוגד נאצי. כל התלמידים שלו בסיכון". לצד המלל פרסם סינואני רצף של 30 אימוג'ים, תצלום של קריב ודגל נאצי. קריב, איש שב"כ לשעבר, מלמד אזרחות וחינוך בתיכון בדרום השרון.

באותו החודש פרסם סינואני תצלום של העיתונאי איל, בעל טור ב"ידיעות אחרונות", לצד דגל נאצי והמילים: "נדב אייל, השמאלני הבוגד הנאצי, קורא לשמאל להרחיב את שואת היהודים הימנים הנוכחית, מהדרום גם לצפון ולכל הארץ. נאצי. דין בוגד. לפי ההלכה היהודית. בושה".

באותם הימים פרסם סינואני תצלום של העיתונאית העצמאית ברלב, לצד דגל נאצי והמילים: "תכירו. שמאלנית. נאצית. בוגדת. דין בוגדת. לפי ההלכה. מהווה סכנה מיידית לציבור. חותרת תחת הממשלה ומדינת ישראל, ושותפה אקטיבית לתכנון וביצוע שואת היהודים הימנים בדרום".

קורבן נוסף של השמצותיו היה עמר דנק, נווט קרב בחיל האוויר לשעבר ובעל הבלוג "שאלה אסטרטגית". "תכירו. שמאלני. נאצי. בוגד. דין בוגד. לפי ההלכה", כתב סינואני, לצד תצלום של דנק, דגל נאצי והמילים: "חיל אוויר הבוגדים מקפלן. חותר תחת הממשלה ומדינת ישראל, ושותף אקטיבי לתכנון וביצוע שואת היהודים הימנים בדרום".

"אין ספק בכלל כי מדובר בהתבטאויות קיצוניות ומסוכנות, המציבות תמרור אזהרה בוהק בפני הקורא הבודד ובפני החברה בכללותה", נטען בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אלירן סטריכמן. הארבעה דרשו בתביעה משותפת פיצוי בסך 640 אלף שקלים.

עוד בטרם הוגש כתב הגנה הגיעו הצדדים לפשרה, וזאת בין היתר "בהתחשב במצבו הנפשי של הנתבע לפי מסמכים שהוצגו". לפי הפשרה, מלבד תשלום בסך 98 אלף שקלים, סינואני, שיוצג על-ידי עו"ד ניר דוד, ימסור לבא-כוח התובעים התנצלות בפניהם ויתחייב שלא לפרסם עוד לשון הרע עליהם.

בהתנצלות של סינואני נכתב בין היתר כך: "אני לא מבין מה גרם לי לפרסם את הפוסטים האלה, ובדיעבד אני מבין את חומרת המעשה אותו עשיתי. אני מבין שמדובר בפרסום לשון הרע חמור ביותר, אשר עלול אף חלילה לסכן את בריאותם ואת שלומם של האנשים עליהם פרסמתי את הפוסטים, ולגרום לאחרים רצון לתקוף אותם פיסית.

"אני קורא מפה לכולם שלא לפרסם דברי לשון הרע, לא להשמיץ, לא לאיים ובמיוחד - שלא להדביק לאנשים כינויים כ'נאצים' או כ'בוגדים'. אני מתבייש על מה שעשיתי ומצטער מעומק ליבי על הפרסומים, על הפגיעה באנשים ועל הנזק והסבל שנגרמו להם. אילו יכולתי להחזיר את הגלגל לאחור, ודאי שלא הייתי מפרסם את הפרסומים".

ההתנצלות פורסמה בידי דנק, שכתב "בשנה החולפת זכיתי לשלל גידופים, הכפשות והשמצות. מה7/10 התווספו איומים ואיחולי מוות. מגדפים חסמתי ורבים ממוציאי הדיבה אנונימיים או שהחלטתי להתעלם. במקרה אחד הייתי חלק מתביעה. היום הסכם הפשרה קיבל תוקף בפסק דין ואת ההתנצלות המצורפת. הפוסט שלו הגיע אחרי פרסום של ינון מגל עלי".

68010-02-24