הרב דרור אריה, לשעבר יו"ר מפלגת האנטי-להט"ב "נעם", הגיש תביעה בסך 300 אלף שקלים נגד רדיו 103FM ובן כספית אחרי שהלה כינה אותו בשידור "חלאה".

לפני כחודש השמיע כספית בתוכנית הרדיו שהגיש עם ינון מגל קטע מראיון שנערך עם הרב אריה בערוץ 14, שבו התייחס הרב לשירות נשים בצבא. בין היתר אמר הרב אריה: "הנושא של לוחמות בצבא, טשטשו את זה שזה היה כישלון". לפני ואחרי שכספית השמיע את הקטע הקצרצר הזה הוא כינה את הרב אריה "חלאה", ובהמשך הוסיף כספית כי הרב אריה הוא "חלאת המין האנושי, לא אח שלי, לא יהודי, לא כלום".

בעקבות הדברים הללו פנה הרב אריה לכספית במסר בווטסאפ וביקש להגיב בשידור. "מעריץ את אחיותינו הקדושות שמסרו נפש למען האומה עכשיו ובכל הדורות, אך מבקר את החלשת הצבע, על ידי בג"צ, התקשורת, וארגונים פרוגרסיביים קיצוניים והקרבת הבנות על מזבח השוויון, לדוגמה הצבתן של תצפיתניות ללא הכשרה קרבית מתאימה וללא מיגון במוצב קדמי כמו נחל עוז ה' יקום דמן", כתב לו בין היתר. הרב אריה נפרד מכספית במילים "אחיך היהודי", אך קיבל בתגובה מכספית את המשפט "נשמה אתה לא אחי" ונמנעה ממנו האפשרות להתראיין בתוכנית.

בהמשך צייץ מחדש כספית את דברי הרב אריה בגנות שירות נשים וכתב: "ברור, זו עוד מזימה של הפרוגרסיבים. גם המציאו את נפילתה של סגן עדן נמרי בנחל עוז. כמה חלאה יכול 'רב' להיות? כמה שצריך".

בגין הגידופים בשידור והציוץ בטוויטר הגיש הרב אריה את תביעתו.

"הלזה ייקרא עיתונות? תקשורת הגונה? סטנדרט התנהגות ראוי?", תוהה הרב בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל דבורין. "לאן נגיע אם עיתונאים בכירים יקחו את הכוח שניתן להם באמצעות האחיזה במיקרופון וינצלו אותו כדי להשמיץ אזרחים תמימים שכל חטאם הינו שדעתם שונה מדעתו של הנתבע 1 - ירום הודו".

טרם הוגש כתב הגנה.

41602-04-24