"דין התביעה להידחות על הסף ומיד!!!", כך טוענת רונית לוי, פעילת ליכוד הפועלת ברשתות החברתיות תחת הכינוי "רונית הביביסטית", בכתב הגנה שהגישה לביהמ"ש במענה לתביעה שהגישו נגדה מנהיגי המחאה נגד ההפיכה המשטרית.

בחודש אוגוסט האחרון הגישו ארבעה ממובילי המחאה, שקמה ברסלר, אורן שביל, עמי דרור ומשה רדמן, תביעה בסך כ-620 אלף שקלים נגד לוי, שפרסמה את מספרי הטלפון שלהם בטוויטר וקראה להטריד אותם.

לוי פרסמה בטוויטר את מספר הטלפון של ברסלר, מובילת מחאת "הדגלים השחורים", והמליצה להתקשר אליה על מנת להזמין ממנה מוצרי מזון שונים, ובפועל להטרידה. באותו היום פרסמה את מספרי הטלפון של עמי דרור ומשה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים לצד ההודעה "מוצרי תינוקות בזול" ובפרסום נפרד הפיצה את מספר הטלפון של של אורן שביל, ממובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק", וכתבה: "מתן שירותי אבטחה, שירותי מוקד, קונצרטינות, שריפת צמיגים ושירותי ניקיון ואחזקה לאלפי עסקים ובתים פרטיים מדן ועד אילת. מחירים מעולים!".

בעקבות הפרסומים קיבלו התובעים הודעות נאצה, כך לפי כתב התביעה שהגישו באמצעות עורכי-הדין עפר פירט, אלי שמעון, דנית ליבנת וגלעד שר. התובעים דרשו פיצוי בגין הפרת פרטיות ופרסום לשון הרע.

בכתב ההגנה טוענת לוי, באמצעות עו"ד אילן וקנין, כי מדובר בתביעה טורדנית, קנטרנית ומשתיקה, מטעם מי שבכל פעם מחפשים סיבה אחרת להפיל את ראש הממשלה הנבחר נתניהו תוך כדי הסתה פרועה ומשתלחת.

לגופו של עניין טוענת לוי כי מספרי הטלפון של התובעים, אותם פרסמה, הינם "נחלת הכלל", שכן מדובר בדמויות ציבוריות שבמסגרת פעילותם הפיצו בעצמם את מספרי הטלפון שלהם "בעשרות קבוצות ווטאפ" [כך במקור, לצד שגיאות נוספות כגון "אה ותו לא!" וכן "ציתות התובעת" במקום "ציטוט התובעת"].

עוד טוענת לוי כי התובעים הם שפגעו בפרטיותה והוציאו את דיבתה רעה כשפרסמו את פרטיה עם הגשת התביעה וכינו אותה "שופר שמפיץ רעל".

"התובעים מבקשים שרק קולם הצרחני, הצווחני, המאיים והמסית יישמע ולא קולו של רוב העם!!! - המנוגד לעמדתם!", נכתב בכתב ההגנה. לטענת לוי, אין בדברים שכתבה כל לשון הרע, שכן "מדובר בסוג של ביטוי אירוני, הומוריסטי או סאטירי, אולי עם גוון ציני".

2810-08-23