הפוליטיקאי דוד (דודי) אמסלם (הליכוד), המכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, שר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, מבקש מבית-המשפט לדחות את התביעה שהגיש נגדו העיתונאי בן כספית. במקביל הגיש השר אמסלם תביעה שכנגד בסך חצי מיליון שקלים.

בחודש ספטמבר האחרון תבע כספית כ-160 אלף שקלים מהפוליטיקאי אחרי שזה נאם מעל דוכן הכנסת  וטען בין היתר כי כספית חדל לשרת במילואים בגיל 26. השניים שירתו ביחד באותו גדוד. עוד טען אמסלם כי כספית שיקר כשטען בטורו ב"מעריב"  שהוא, אמסלם, חדל לשרת במילואים בגיל צעיר. בנוסף כינה אמסלם את כספית "נוכל" ו"רכלן".

בכתב הגנה מנוסח בעילגות ("על רקע זה נפגע כבודןם של מחנה השמאל ובכללם התובע [...] אין גבול לשקרים למניפולציות  של התובע מזה הוא מתפרנס"), שהוגש באמצעות עו"ד אהרוני אליהו, טוען השר אמסלם כי יש לדחות את התביעה על הסף בין היתר משום שמוקנית לו חסינות פרלמנטרית על דבריו במליאה.

הציוץ של דודי אמסלם נגד בן כספית (צילום מסך)

הציוץ של דודי אמסלם נגד בן כספית (צילום מסך)

בנוסף טוען השר אמסלם כי שמורות לו ההגנות בחוק איסור לשון הרע, בין היתר משום שהגיב בדבריו ללשון הרע של כספית כלפיו. "התובע במשך זמן רב מאוד שופך את דמו של הנתבע ועדיין ממשיך בכך ללא מעצורים עד היום והנתבע מבליג ומתאפק והוא הגיב על מנת לשמור על שמו הטוב מפני השקרים והבדותות אותם מפיץ הנתבע בנוסף ללשון הרע", נכתב בכתב ההגנה.

לפי השר אמסלם, "לפני שנים בעת התמנות הנתבע כח"כ חדש התובע ביקש ממנו שיספק לו ידיעות ובתמורה לכך יתגמל אותו בקרדיט עיתונאי, הנתבע כמובן סירב ומאז הפך להיות מטרה לחיציו של הנתבע".

במקביל לכתב ההגנה הגיש כאמור השר אמסלם כתב תביעה שכנגד, במסגרתו הוא דורש פיצוי בסך חצי מיליון שקלים מכספית, בין היתר בשל העובדה שהעיתונאי כינה אותו "סוכן שנאה", "שקרן", "בריון רקוב ומרקיב", ש"מקמבן בלי הכרה" ואשר "הודח משירות בגדוד" המילואים שבו שירת. אמסל מכחיש כי הודח וטוען כי "עזב את הפלוגה לבקשתו ובאישור המג"ד".

24844-09-23