שלמה קרעי, שר התקשורת ומהבולטים במחרחרי השנאה בממשלת נתניהו, התבטא אתמול בבוטות אופיינית בנוגע למתנגדים להפרדה מגדרית, כינה אותם "אנרכיסטים ופמיניסטיות דה לה שמאטע" והאשים אותם בהטלת טרור.

"אני רואה שחלק מהאנרכיסטים והפמיניסטיות דה לה שמאטע מעקמים את האף, על האירוע שבחרו לקיים אמש עובדי בזק הדתיים בהפרדה, אז שיהיה להם אף עקום", כתב קרעי ברשתות החברתיות. "אף אחד לא יכנע לטרור שלכם, אנרכיסטים שכמוכתם [כך במקור]", הוסיף .

קרעי האשים את הנאבקים נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי כי הם חלק משרשרת ארוכה של אויבי ישראל, ואיחל לאובדנם: "לאורך כל הדורות, ניסו רבים ולא טובים לצאת נגד שומרי הגחלת, נגד שומרי התורה והמצוות, ולא עלתה בידם. הם אבדו בתהום הנשיה".

קרעי גם דיבר בטקס עצמו, והדגיש בגאווה כי הוא אינו משתמש בפנייה לעובדים ולעובדות אלא לעובדים בלבד. לדבריו, פנייה גם לנשים וגם לגברים היא "מינוחים של מרב מיכאלי" ומי שמתייחס גם לנשים וגם לגברים מתנהג כמו מי ש"המורה שלו ללשון מתה בכיתה א'".

"אנחנו במצב של נירמול הטרלול", היתה אחת התגובות לדבריו של קרעי, מצידה של יו"ר נעמת חגית פאר, "חבל שחברה ציבורית גדולה ומשמעותית כמו בזק נותנת יד לטרלול הזה. לאחר שהבהיר שבכוונתו לאמץ את המודל הצפון קוריאני לתקשורת בישראל - כעת מבהיר השר קרעי גם את משנתו כלפי נשים. בוקר טוב איראן. מעבר לבורות, מדובר באדם מסוכן שרוצה להשליט כאן מדינת הלכה במקום מדינת חוק. לצערנו הוא לא היחיד".

שר התקשורת שלמה קרעי נואם באירוע של בזק, 11.9.23 (צילום מסך)

שר התקשורת שלמה קרעי נואם באירוע של בזק, 11.9.23 (צילום מסך)

את תשומת הלב התקשורתית שהוקדשה לאירוע תפס דווקא ציטוט אחר של קרעי, שניצל גם את ההזדמנות הזו לזלזל בשלטון החוק במדינת ישראל: "למזלנו בזק היא כבר לא חברה ממשלתית, אחרת היועמ"שית היתה מתערבת לנו גם כאן", אמר.

ינון מגל, מאנשי התקשורת הבולטים בשלטון נתניהו, צייץ את הדברים. בתגובה כתב חוקר הדתות תומר פרסיקו: "שר התקשורת מדבר מול עובדי ועובדות בזק הדתיים שיושבים בהפרדה. אפשר לשער שרובם לא חרדים ורגילים לשבת בקהל מעורב. כלומר הדרישה להפרדה היא עקרונית, אידיאלוגית. השר מקדם במכוון מדיניות של הפרדה מגדרית במרחב הציבורי. ואז מגל, שהמסורת בשבילו היא כלי פוליטי ותירוץ זמין לגזענות ומיזוגניה, מפיץ את הבשורה, לא כי הוא שומר הלכה אלא כי עליונות יהודית וגברית היא עבורו תפיסת עולם".

בדיווחים השונים על האירוע לא נמצאה התייחסות לשאלה, מה בכלל עושה שר התקשורת באירוע פרטי של החברה הגדולה ביותר המפוקחת על ידי משרדו, ומדוע הוא נואם בטקס כאורח הכבוד.

קרעי ידוע במנהגו להשתלח ולגדף. כך למשל כינה בעבר את המתנגדים למדיניות הממשלה "ערב רב", את השופטים בישראל "אנשי כזב" והודיע כי לא יכבד החלטות של בית המשפט, הצהיר כי אינו מוכן אפילו לדבר עם האופוזיציה או המתנגדים למדיניות הממשלה וכי הוא שולל כל פשרה. את הממשלה הקודמת כינה "ממשלת הונאה", אנטי ציונית, רודפת אברכים ורומסת ליכודניקים.