ידפיס דולרים

toledoblade240909_377

הנשיא האמריקאי ברק אובמה סיפר בראיון שנתן במהלך הסופ"ש שהוא מודאג מכך שהאינטרנט יהפוך את עולם העיתונות לבלוג אחד גדול. אובמה – שידוע כחובב עיתונים מושבע – אף רמז על כך שייתכן שהממשל שלו ייחלץ לעזרת הענף הגווע. למרבה ההפתעה, לא כולם שמחים על כך. ג'ק שייפר ב"סלייט" אפילו חושב שזה רעיון ממש גרוע. גם חנוך מרמרי.

פאף דדי

Fortun New YoWSJ

ה"וול סטריט ג'ורנל" שם לב לכך שהתקשורת האמריקאית מרבה לעסוק בעת האחרונה במריחואנה. כדי לנסות להבין מדוע זה קורה, שוחח כתב העיתון עם בובי בלאק – מומחה גדול לענייני סמים קלים, והעורך הראשי של מגזין "High Times", שמשרת את קוראיו הסטלנים בנאמנות כבר 35 שנה.

שפעת סינית

Chinese cyberattacks target media ahead of anniversary - washingtonpost.com

כתבים זרים בסין מצאו את עצמם מותקפים על ידי אימיילים עמוסי וירוסים קטלניים, שנשלחו אליהם על ידי האקרים פטריוטיים לכבוד "יום הלאום" שנחגג ב- 1 באוקטובר. התקפה ויראלית דומה נערכה לקראת האולימפיאדה שנערכה בבייג'ינג, בקיץ שעבר.

בורדה ניוז

Making Internet Publishing PInternational

הרברט בורדה – מו"ל גרמני שבבעלותו 250 מגזינים ברחבי העולם – החליט להקים אתר חדשות שיתחרה בגוגל ניוז. בניגוד לגוגל ניוז הוא גם יקפיד לשלם לאתרים שמהם יילקחו הכותרות והכתבות שיפורסמו באתר שלו.

פוסט-סובלנות

The Fake New York Post- Get Yours Now - Media - Gawker

ה-Yes Men הם חבורה של אקטיביסטים שמבצעים כל מיני תעלולים מתוחכמים, מושקעים ומשעשעים על מנת לקדם אג'נדות חשובות (שנוטות להיות אנטי-תאגידיות ואנטי-קפיטליסטיות). הם אף כיכבו בשני סרטים שמתעדים את מעלליהם. בכל מקרה, השבוע הם הפיצו בניו יורק אלפי עותקים מזוייפים של גיליון ה"ניו יורק פוסט", שהוכן על ידם ועסק כל כולו בהתחממות כדור הארץ. ה"ניו יורק פוסט" לא מאוד התלהב מהמחווה המרגשת: כאשר מפיצי עיתון הדמה חילקו את העיתון שלהם מחוץ למערכת של ה"פוסט", הם נעצרו על ידי המשטרה (שנקראה למקום על ידי עובדי ה"פוסט" החביבים) ועיתוניהם המזוייפים הוחרמו.

הסיפור הגדול של התקופה

Roy Greenslade- Time magazine sets up home in Detroit Media guardian.co.uk

בשנה הקרובה, "טיים" מגזין עומד לעקוב מקרוב אחרי העיר דטרויט. העיר, שסובלת מאוד מהמשבר הכלכלי, דורגה לאחרונה במקום האחרון (מתוך מאה) בסקר שביקש לדרג את הערים שהכי נחמד לגור בהן בארצות הברית. לצורך הפרוייקט רכש המגזין דירה בת שישה חדרים בעיר, כדי שכתביו יוכלו לשהות במקום ולספוג את האווירה. "דטרויט היא הסיפור הגדול של התקופה שלנו", אמר ג'ון יואי, הבוס הגדול של חברת האם של המגזין. אמר, והודה לאלוהים שאינו גר שם.

רבע ווג

CondNast execs expected to cut ewiness

בית ההוצאה "Conde Nast" – שמוציא לאור, בין השאר, את "ווג" ואת ה"ניו יורקר" – עומד, בימים אלה, בפני קיצוץ כואב של כרבע מהתקציב שלו. הראשים צפויים להתחיל להתגלגל באוקטובר.

ובינתיים, אנה וינטור, העורכת של "ווג", מוצאת קצת זמן לייחצן את עצמה לקראת חיפושי העבודה הצפויים, בראיון לתוכנית "שישים דקות" של סי.בי.אס. היא אפילו מורידה את משקפי השמש.

חופש הדיכוי

Anna Wintour - 60 Minutes - CBS News

חופש העיתונות בונצואלה יעמוד במרכזו של כנס גדול שיתקיים בעיר קראקאס. הטריגר לכנס: מהלך גדול שמוביל הנשיא הוגו צ'אווז לסגירת עשרות תחנות רדיו שנמצאות בבעלות פרטית. עד עתה נסגרו כשלושים תחנות, ועוד כמה עשרות נמצאות על הכוונת של השלטונות.