ה"גרדיאן" הבריטי מדווח כי חטיבת החדשות של ה-BBC, השידור הציבורי של בריטניה, מתכוננת לקיצוץ משמעותי במשרותיהם של כתבי חדשות בבריטניה וברחבי העולם. זאת, כחלק מקיצוץ כללי בתקציב ה-BBC. בשבוע שעבר דיווח ה"גרדיאן" על קיצוצים שייערכו בתכנים יקרים להפקה.

מנהלת החטיבה, הלן בואדן, הודיעה לחברי הרשת הבכירים כי היעד הוא קיצוץ של 20% מתקציבו הנוכחי של הערוץ (450 מיליון ליש"ט), ושחלק הארי של התקציב יקוצץ ממשרות הכתבים. טרם נמסר מספרן המדויק של המשרות שעתידות להיות מקוצצות, אך אם אכן מדובר ב-20% מתקציב הערוץ, כאלף עיתונאים עתידים לאבד את פרנסתם.

הצעה נוספת בתוכנית החיסכון כוללת את החלפתם של כמה מעיתונאי חטיבת החדשות בעיתונאים מהשירות העולמי של ה-BBC. כיום מעסיקה חטיבת החדשות 3,000 אנשי צוות בלונדון וברחבי העולם ועוד 3,000 חברי צוות ברחבי בריטניה המסקרים את המתרחש במחוזות השונים. השירות העולמי של הרשת מעסיק עוד 2,000 חברי צוות.

באפריל האחרון חשף העיתון מסמכים פנימיים של ה-BBC שכללו רשימת הצעות לקיצוצים אפשריים בחטיבת החדשות, בין היתר מודל "רזה" יותר שיתמקד ב"ידיעות מתגלגלות ובכותרות ראשיות", צמצום שידורן של כתבות עומק ושל שידורי החוץ והגדלת הרווחים ממכירת תכנים ("בלי לפגוע במותג").

מרטין בל, כתב חוץ לשעבר של ה-BBC, כתב בכתב-עת לביקורת העיתונות בבריטניה כי על הרשת להפחית במנהג "היקר והבזבזני" של שליחת שדרני חדשות מפורסמים ("כמו היו אדוארדס") "לאתר סמוך להתרחשותו של האירוע החדשותי ולהעמיד פנים שזה מוסיף לשידור ערך".

בתגובה לדיווחים נמסר מהנהלת ה-BBC: "אין בכוונתנו להגיב – טרם נקבעה החלטה בנושא, ועל כן הדיווחים הללו הם בגדר ספקולציה".