אמש דיווח "הניו-יורק טיימס" כי רשות השמות והמספרים באינטרנט (ICANN), תאגיד ללא מטרות רווח המפקח על מערכת כתובות האינטרנט ("דומיינים"), עתיד לאשר הגדלה של מספר כתובות האינטרנט הזמינות. התאגיד מעוניין לאפשר למשתמשי אינטרנט ליצור בעצמם סיומות לכתובות אתרים נוסף על אלו הקיימות והמוכרות כמו org ,com ו-net.

אם כן, התכוננו להופעתן של כתובות אינטרנט שמסתיימות בשמות ערים או מותגים כמו berlin או canon, כמו אלו שמעוניינים בהן חברת הצילום ועיריית הבירה הגרמנית, שניים מהגופים שכבר הביעו עניין במערכת החדשה.

הרשות מקדמת את ההצעה להרחבה כבר כמה שנים, אך כעת, מקווה היו"ר פיטר דנגטה, יעניק לה הוועד את אישורו: "אנחנו מרגישים די בטוחים בעצמנו בשלב זה בזכות התגובות שקיבלנו מכל הצדדים". הרשות מקווה כי המבחר הגדול של שמות שייווצר כתוצאה מההחלטה יוביל, בין השאר, לחדשנות בתחום השיווק האינטרנטי.

אך מבקרי ההצעה מטילים ספק בצורך בכתובות נוספות, וטוענים כי הסיומות הקיימות מספקות די והותר אפשרויות. לטענתם, המרוויחים העיקריים מהשינוי יהיו רשמי כתובות אינטרנט; שלא כמו תאגיד האינטרנט, שהוא ארגון ללא מטרות רווח, רוב רשמי הכתובות הם גופים מסחריים. "יותר כתובות אינטרנט משמעותן יותר שמות שניתן לרשום ויותר כסף שאפשר להרוויח", אמר ג'וש באום, נשיא לובי "הקואליציה נגד שימוש לרעה בכתובות אינטרנט".

קבוצת מתנגדים אחרת היא בעלי חברות מסחריות המודאגים מהשתלטות על שמות המותג שלהם, תופעה שהיתה נפוצה בימיו הראשונים של האינטרנט. לטענתם, הרחבת הסיומות תפתח פרצה שתאפשר סבב נוסף של פגיעות בזכויות יוצרים. כדי לפתור בעיה זו הציג התאגיד כמה אמצעי בטיחות. לדוגמה, קביעת מחיר גבוה של 185 אלף דולר להקמת סיומת חדשה, וגביית תשלום אחזקה שנתי על סך 25 אלף דולר נוספים.