אחרי שתם שלב ההוכחות בתביעת רביב דרוקר נגד שמעון ריקלין וינון מגל, הציע ביהמ"ש לדרוקר להסתפק בהודעת הבהרה ללא כל פיצוי כספי. עיתונאי חדשות 13 הסכים אך הנתבעים סירבו וההליך יימשך עד למתן פסק-הדין.

התביעה, בסך 150 אלף שקלים, הוגשה על-ידי דרוקר אחרי שריקלין ומגל טענו כי מידע שעמד בבסיס תחקיר של דרוקר על אודות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן והרומן שניהל עם אשה נשואה, הוצע לכלי תקשורת אחרים, ובפרט ערוץ 12, אך אלה סירבו בטענה שמדובר בחומר צהוב ורכילותי.

בדיון הוכחות שנערך לאחרונה העיד גיא שיקר, בן-זוגה של האשה הנשואה, כי מספר עיתונאים מכלי תקשורת שונים רצו כי יתראיין אצלם. שיקר גם הציג תכתובת עם כתבת חדשות 12 לי נעים שבה היא מביעה אכזבתה מכך שבחר להתראיין לדרוקר ומוסיפה כי לו היה מוכן להתראיין בפנים גלויות לחדשות 12 לא היתה בעיה לדבר גם על הרומן בין ראש המוסד לבת-זוגו. עם זאת, כתבת חדשות 12 נעים העידה בבית-המשפט כי אף שכתבה זאת לשיקר לא בטוח שעורכיה אכן היו מסכימים לפרסם בגלוי את דבר הרומן.

בעקבות דיון ההוכחות זימן השופט רז נבון את באי-כוח הצדדים, עו"ד נדב עשהאל ועו"ד מיכאל דבורין, לדיון נוסף ובו הציע להם כי ההליך יסתיים בכפוף להבהרה הבאה:

1. במסגרת תוכנית 'המקור' המשודרת בערוץ 13 שודרה כתבת תחקיר של התובע מר רביב דרוקר, בעניינו של ראש המוסד לשעבר מר יוסי כהן. התחקיר שודר בשני חלקים במהלך חודש 2021/12 ובמסגרת זו התראיין מר גיא שיקר.

2 .לאחר שידור החלק הראשון של התוכנית פרסמו הנתבעים מר ריקלין ומר מגל פרסומים אשר הביאו את מר דרוקר להגשת תביעה זו.

3. במהלך שמיעת הראיות בתיק העיד מר גיא שיקר כי מספר ערוצי תקשורת 'רדפו אחריו' על מנת שיספר להם את סיפורו. מר שיקר סבר, כך לדבריו, כי תוכניתו של מר דרוקר היא תוכנית תחקירים ולכן הביא את הסיפור במסגרת זו.

4. במהלך שמיעת הראיות הסתבר עוד כי היה שיח בין מר שיקר לבין ערוץ תקשורת נוסף אשר לפרקים עודד אותו להשמיע את סיפורו בפניו.

5. הנתבעים נחשפו לעובדות הללו במהלך שמיעת הראיות.

6. בשים לב להבהרות הללו מסכימים הצדדים לסיים את המחלוקת בדרך הזו תוך שהצדדים מאשרים שלא יהיו להם טרוניות האחד כלפי רעהו בענין מחלוקת זו ובכך תסתיים המחלוקת".

דרוקר מסר בתגובה להצעה כי "לאחר לבטים רבים" הוא מסכים לסיים כך את ההליך. ריקלין ומגל, לעומת זאת, הודיעו כי הם אינם מסכימים להצעת ביהמ"ש. לפיכך יגישו כעת הצדדים את סיכומיהם ולאחריהם יינתן פסק-דין.

8007-04-22