בתאגיד השידור קיבלו את חוות הדעת שהזמינו בנוגע לסיכון שבשימוש באפליקציית טיקטוק, אך מסרבים לחשוף אותה ומוסרים רק כי הם מתעתדים לערוך הדרכות בנושא לעובדים.

נכון לימים אלה כ-23 מדינות בעולם אוסרות שימוש באפליקציית טיקטוק במכשירי טלפון ניידים של עובדי מדינה, ביניהן חמש המדינות המכונות "חמשת העיניים" המשתפות ביניהן חומרי מודיעין: ארה"ב, קנדה, אנגליה, אוסטרליה וניו-זילנד. במדינות אלו חוששים מכך שהמשטר הסיני הדיקטטורי יעשה שימוש לרעה במידע הפרטי הרב שנאגר בשרתי חברת טיקטוק הסינית.

תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, פנה לפני כחודשיים לעובדיו כדי שימחקו את האפליקציה מהניידים שלהם, כפי שמחוייבים עובדי מדינה. פנייה שלנו לתאגיד השידור הישראלי, המקבילה של ה-BBC הבריטי, על מנת לברר האם הם עתידים לנהוג כפי שנוהג התאגיד הבריטי המוערך, העלתה שבתאגיד מכינים חוות דעת בסוגיה זו.

כעת מתברר כי חוות דעת כזו כבר הוגשה לתאגיד השידור, אולם בתאגיד מסרב להעבירה לידינו. הפרט היחיד שחושפים בתאגיד הוא שבימים אלה הם נערכים לביצוע סבב הדרכות לעובדים בנוגע לשימוש באפליקציית טיקטוק: "אנו לומדים עתה לעומק את הנושא על כל היבטיו ונערכים לביצוע הדרכות רלוונטיות לעובדים והגברה של הגנות בתחום הסייבר בתחומים הרלוונטיים".

ככל הידוע לנו, בכך הופך תאגיד השידור הישראלי לגוף הציבורי הראשון בישראל הפועל לאור גל החסימות והאיסורים שהוטלו במדינות שונות על האפליקציה הסינית. הפער בין חוסר המעש של ממשלת ישראל בנוגע לטיקטוק לבין ההתנהלות ב-23 מדינות, ביניהן כאמור ארה"ב, מעורר תמיהה.

לפני חודש מדינת מונטנה היתה לראשונה ממדינות ארה"ב האוסרת באופן גורף שימוש באפליקציית טיקטוק בניידי התושבים. מונטנה נותרה לעת עתה המדינה היחידה שהמחוקקים בה נקטו בצעד הקיצוני, שכלל לא ברור כיצד ניתן לאכוף אותו.