פורום קהלת והמנכ"ל מאיר רובין תובעים את חברת קשת בשל פרסום באתר mako לפיו "המשטרה עצרה מספר בכירים בארגון בחשד לתקיפה אלימה", זאת על אף שהמשפט נמחק סמוך לאחר הפרסום. בארגון טוענים כי מדובר בשקר מוחלט המוציא את דיבתם, וכי גם בזמן שפורסם לפני שנמחק ניתן להניח שזכה לחשיפה גדולה.

בארגון דורשים פיצוי בסך 311,046 שקל מחברת קשת, הבעלים של חדשות 12 ושל האתרים N12 ו-mako, ופרסום תיקון. מלבד קשת, נתבעים גם העורך עומר מלכה והכתב עידן יוסף-ימין. פורום קהלת הוא ארגון ימין המזוהה עם המהפכה המשטרית שמובילה ממשלת נתניהו, באמצעות שר המשפטים יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן.

הפרסום נשוא התביעה נעשה ב-3 לאפריל, יום אחרי שפעילי תנועת "שוברות קירות" נכנסו למשרדי קהלת, קראו קריאות במגפון והדביקו על דלתות המשרדים שלטים עם הכותרות "המשרד להעמקת העוני", "המשרד לחיזוק העליונות היהודית", "המשרד לחיסול העבודה המאורגנת" ו"המשרד לצמצום ההגנה על נשים שורדות אלימות במשפחה".

לפי כתב התביעה, ב-mako דיווחו על התקרית תחת הכותרת "עימות פיזי בזמן מחאה נגד פורום 'קהלת': 'חטפתי מכות מכל הכיוונים'". בין השאר, נכללה בו השורה "המשטרה עצרה מספר בכירים בארגון בחשד לתקיפה אלימה".

בכתב התביעה נטען כי הכתבה כולה "גדושה באמירות שקריות ומסולפות" ובהמשך כי היא כוללת "מספר קביעות עובדתיות מסולפות", אולם בפועל מוצג רק משפט בודד שנטען כי הוא שקרי, בו דווח, כאמור, כי המשטרה עצרה בכירים בפורום קהלת בחשד לתקיפה.

לפי כתב התביעה, "פרסום שקרי זה פגע פגיעה קשה בשמו הטוב של פורום קהלת, בשמם הטוב שלכל המנהלים הבכירים בו, ובשמם הטוב של כלל עובדיו. הוא נעשה בכוונה לפגוע, כדי לחזק את התמונה השקרית שהובאה בכתבה מפי מסיגי הגבול".

מפגינות במשרדי קהלת, 2.4.23 (צילום מסך)

מפגינות במשרדי קהלת, 2.4.23 (צילום מסך)

למחרת הפרסום נשלח מכתב התראה לאתר mako, ותוך שעות ספורות, כך לפי כתב התביעה, "הוסר המשפט המשמיץ". "הסרת אותו משפט משמיץ מעידה על כך שהנתבעים עצמם מכירים בחטאם, אולם אין היא יכולה לרפא את הנזק העצום שנגרם לתובע 1 ולבכיריו - בהם התובע 2", ממשיך כתב התביעה, "ניתן להניח שעשרות אלפי אנשים בישראל נחשפו ל'כתבה' ולתיאור העובדתי השקרי והמסולף, לפיו בכירים בפורום קהלת נעצרו על ידי משטרת ישראל משום שנחשדו בתקיפה אלימה של המתפרצים למשרדיו".

בארגון טוענים כי ב-mako לא עמדו בכללי האתיקה העיתונאית ולא בדקו לפני הפרסום אם אכן נעצרו בכירים בקהלת - עובדה המוכחשת בתוקף בכתב התביעה. בארגון טוענים עוד כי ב-mako הוסיפו את המשפט שבמחלוקת כדי "להעצים את הנרטיב השקרי שבכתבה, אותו נרטיב שציטטו מפיהם של העבריינים מסיגי הגבול".

המשפט שפורסם ב-mako לפיו בכירים פורום קהלת נעצרו, מסכם כתב התביעה, פגע בשמו הטוב של הארגון. "מדובר בגוף מחקרי הפועל בשדה הציבורי, ושמו הטוב הוא נכסו החשוב ביותר".

את התובעים מייצג עו"ד אריאל ארליך, ראש מחלקת הליטיגציה בפורום.

טרם הוגש כתב הגנה.

3039-05-23