חג החירות כבר מאחורינו, והדיונים בבית הנשיא על חוקי המהפכה המשפטית מתנהלים בעצלתיים לפני פתיחת המושב הבא של הכנסת והאפשרות לחידוש החקיקה. במהלך החג פרסמנו פרויקט שהציג מחאות המוניות מסביב לעולם שהצליחו לבלום מנהיגים פופוליסטים שביקשו לפגוע במערכת המשפט בארצם ולצמצם את המנגנונים הדמוקרטיים.

בסלובניה הצליחו 105 שבועות של הפגנות להפיל את המנהיג הפופוליסט יאנז יאנשה. אחרי שתקף את התקשורת ואת התביעה הכללית בסלובניה, המחאה העממית נגדו התגברה בשילוב ביקורת על מדיניות הסגרים בתקופת הקורונה, ושלטונו הגיע אל קיצו. בברזיל, ז'איר בולסונרו הסית נגד מיעוטים וקהילת הלהט"ב, עד שהחלו מחאות ענק של קהילות שונות נגדו, שתרמו באופן משמעותי להפסדו בבחירות של אחד הנשיאים החזקים שידעה המדינה.

במסגרת הפרויקט חזרנו אל מחאות הענק בצ'כיה שהוציאה 250 אלף אזרחים למחות נגד אנדריי באביש - המיליארדר הפופוליסט ששלט בתאגיד ענק ושני כלי תקשורת - והגיע לעמדת ראש הממשלה. בכתבה מצאנו גם לקח חשוב ופרקטי למחאה כאן בישראל.

וכמובן, אי אפשר בלי דונלד טראמפ שמרגע היבחרו לבית הלבן התעורר נגדו גל התנגדות שכלל את מחאת הנשים שערכה את ההפגנה הגדולה בתולדות ארה"ב, התגברות מחאת השחורים ובעיקר מספר רב ביותר של קהילות קטנות שבחרו להתנגד לנשיא שהצליח לעורר גם את הבלתי-מעורבים נגדו.