סגן השר אבי מעוז, נציג מפלגת השנאה וההומופביה "נעם" בכנסת, הודיע אתמול כי הוא מתפטר מתפקידו עקב אי-כיבודו של ההסכם הקואליציוני על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. עמית סגל, עיתונאי חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות", מיהר לגייס את הודעת ההתפטרות לקמפיין שלו נגד ההתנגדות לממשלת נתניהו:

"מי שחי בישראל לפני חודשיים חש שאבי מעוז הוא ראש הממשלה האמיתי, שעוד מעט הוא יחליט מה כל ילדי ישראל ילמדו וזה יהיה גמרא בכפיה והומופוביה", צייץ סגל, "הערב הוא מתפטר בגלל חוסר השפעה מוחלט. מעניין מה נחשוב עוד חודשיים על עוצמות התבהלה הנוכחיות ביחס לנושא המשפטי".

סגל לא נוהג לפרסם שקרים בוטים אבל חוטא במניפולציות, מעודנות יותר או פחות. הפעם, ההטעייה היתה כה בוטה שנחשפה מיד בציוצי תגובה רבים שהתייחסו לציוץ של סגל ופירקו אותו. גם שכנו למוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", נדב איל, מתח עליו ביקורת חריפה, אמנם מבלי שהעז להזכירו בשמו.

ההתפטרות של מעוז באה, כאמור, משום שנתניהו הפר את ההבטחות שהעניק לו לתקציבים והשפעה באמצעותם יקדם את עמדותיו. נתניהו הבין שעמדותיו של מעוז אינן פופולריות ושקידומן יפגע בו אלקטורלית. ואיך זה קרה? משום שציבור רחב הציג התנגדות עזה לאותן עמדות. מה שנקרא "מעורבות אזרחית", או מה שסגל קורא: "תבהלה".

ממילא אם "הנושא המשפטי", כלומר בליץ החקיקה של ממשלת נתניהו לסירוס מערכת המשפט, ייכשל, הדבר יהווה הוכחה לכך שההתנגדות אליו היתה חשובה ומוצלחת, ולא להיפך. חוץ, כמובן, מבעולמו של סגל.