מנהל אגף הסברה וקשרי חוץ של הליכוד, אלי ורד חזן, נפגש עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, והודה לו על כך שהוא "נושא בגאון את דגל הלאומיות". השניים שוחחו, כך לפי חזן, על "ההערכה העצומה של שנינו לראש הממשלה בנימין נתניהו". ורד חזן הוא לשעבר דובר הליכוד ודובר ראש הממשלה נתניהו.

ביולי 2021 דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12 כי ורד חזן, שאז מונה לדובר הליכוד במקומו של נאור יחיא (היום דובר בית הנשיא), אמר בכינוס של תומכי הליכוד כי הוא מאמין בהצפת הרשת בפייק ניוז: "האמת לא משנה יותר. עובדות לא משנות יותר. [...] הגעתי למסקנה שצריך להיות טראמפ". ורד חזן היה גם פאנליסט קבוע בערוץ 14, כשעוד נקרא ערוץ 20.

אורבן הוא שליט אוטריטרי שהפך את המשטר בארצו למה שהוא מכנה "דמוקרטיה לא ליברלית", בשיטות המזכירות את בליץ החקיקה הנוכחי של ממשלת נתניהו: החלשת בתי המשפט, התקשורת והחברה האזרחית. אורבן מצהיר כי הוא אינו אנטישמי, אולם מפלגתו רכבה על קמפיין אנטישמי מובהק בסגנון "הפרוטוקולים של זקני ציון", שבמרכזו המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס.

ארגון Freedom House, שמנתח את מצב הדמוקרטיה ברחבי העולם, מגדיר את הונגריה כמדינה "חופשית באופן חלקי". בארגון מייחסים את הידרדרות החופש בהונגריה לעלייתו של אורבן ב-2010, ולתהליך מואץ שכלל חקיקה נגד גורמי אופוזיציה, עיתונאים, האקדמיה, להט"בים וארגוני מגזר שלישי שנתפסים כעוינים כלפי מדיניות הממשלה.

ביולי האחרון נשא אורבן את נאום "הגזעים המעורבים", במסגרת אג'נדת ההסתה נגד מהגרים המאפיינת את מפלגתו, ודיבר בגנות ערבוב גזעים אירופיים ולא-אירופיים. בתגובה התפטרה אחת מיועצותיו, ז'וז'ה הגדוש, אחרי שטענה כי "מדובר ב'טקסט נאצי' של ממש, כזה שהיה מתאים אפילו ליוזף גבלס, שר התעמולה במשטר הנאצי".

אלי ורד חזן, מנהל קשרי החוץ של הליכוד, מצייץ על פגישה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן (צילום מסך)

אלי ורד חזן, מנהל קשרי החוץ של הליכוד, מצייץ על פגישה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן (צילום מסך)

לנתניהו היסטוריה של ניסיונות התקרבות לשליט האוטוריטרי, שהאג'נדה הלאומנית והגזענית שלו מרחיקה ממנו מדינות רבות. ב-2018 כתב איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות": "נתניהו פורס לאורבן שטיח אדום למרות הרקע הבעייתי שלו בכל מה שנוגע לחלקה של הונגריה בתקופת השואה והצעדים האנטי-דמוקרטיים שהוא נוקט. לפני שנה הכריז אורבן בטקס רשמי כי מיקלוש הורטי, שליט הונגריה בזמן מלחמת העולם השנייה, היה מנהיג דגול ויוצא דופן. הדברים נאמרו למרות שהורטי היה ידוע כלאומן אנטישמי, הצטרף לברית מדינות הציר במלחמה והיה שותף פעיל לאידיאולוגיה הנאצית".

ורד חזן לא הגיב לפניית "העין השביעית".