העיתונאי דן מרגלית מחק ציוץ וישלם 10,000 שקלים לציפי נבון, מנהלת לשכת שרה נתניהו, כך הוסכם בין הצדדים במסגרת הסדר פשרה. נבון תבעה את מרגלית ואזרח נוסף לצד חברת שידורי קשת בע"מ וזאת בעקבות כתבה מאת טל גלעדי שפורסמה באתר mako. התביעה נגד mako הסתיימה מוקדם יותר, גם היא בהסכם פשרה. מהכתבה נמחקו מספר פרטים ולפי בא-כוח התובעת, היא גם פוצתה פיצוי כספי. התביעה נגד האזרח עודנה מתנהלת.

הכתבה, דיוקן של נבון, פורסמה במרץ 2019 תחת הכותרת "הגברת הראשונה של הגברת הראשונה". בגרסה המקורית של הכתבה כותרת המשנה נפתחה במילים "היא התחילה כמטפלת של יאיר ואבנר" ובגוף הכתבה נכתב כי נבון היתה המטפלת של שני בניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, ו"שמרה עליהם בדירתה בירושלים בזמן שההורים טסו לחו"ל". עוד נטען כי "היכרותה עם המשפחה מתחילה עוד קודם, כשהייתה מגיעה לביתו של בנציון נתניהו, אביו המנוח של בנימין נתניהו, והדפיסה עבורו עבודות ומכתבים. עם הזמן וההיכרות עברה מעבודה עם הסב לטיפול בנכדיו".

קרוב לשנתיים לאחר פרסום הכתבה הגישה נבון, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, תביעה בסך 560 אלף שקלים נגד שידורי קשת, המפעילה את אתר mako, נגד העיתונאי מרגלית ונגד אביטל למברסקי, שפירסמו התייחסויות לכתבה.

לטענתה של נבון, מעולם לא הייתה המטפלת של אבנר ויאיר ומעולם לא עבדה עם בן-ציון נתניהו. "מדובר אם כן בשקר מצוץ מן האצבע שנועד לגמד את התובעת ולהבהיר כי זו קיבלה את תפקידה אך ורק בשל כך שהייתה מקורבת למשפחת נתניהו ומטפלת של הילדים ולא בזכות עצמה".

בנוסף טענה נבון כי בכתבה עוד פרטים שקריים ודיבתיים כגון הטענה ששימשה מזכירת שרה נתניהו כשהוא היה שר האוצר, כי סולקה מתפקידה בשנת 2009 בשל חשד להדלפה, וכי איימה לפנות לתקשורת "לאחר שסולקה" אם לא תקבל עבודה אחרת.

כשנה וחצי לאחר פרסום הכתבה דווח בתקשורת כי נבון אמורה להצטרף לפמליה של ראש הממשלה נתניהו הנוסעת לוושינגטון לטקס החתימה על הסכמי אברהם. בעקבות זאת פרסם האזרח למברסקי פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שבו טען כי נבון היא "הבייבי סיטר של 'הקטנים' יאיר ואבנר מאז שהיו ילדים קטנים (היום בני 26 _29) והמשרתת האישית של שרה ושלהם.. היא טסה במחלקת העסקים עם המשפחה המופרעת הזאת לטקס החתימה כאשר שר החוץ. שר הבטחון ואחרים נשארו בבית".

מרגלית התייחס לנבון בציוץ שפירסם בזו הלשון: "גברת בשם ציפי נבון טסה על חשבוננו כמזכירתה של שרה ומטפלת בילדים. מטפלת בילדים? מכינה איתם שיעורי בית בזום? משפחה חומסת וחסרת רגישות".

נבון דרשה מקשת לפצותה ב-280 אלף שקלים ומלמברסקי ומרגלית לפצותה ב-140 אלף שקלים כל אחד.

בקשת טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין מוטי ארד ונוי מצליח, כי הכתבה ב-mako "אינה מחדשת דבר מהפרסומים הקודמים אלא רק מרכזת ומציגה לציבור קוראי אתר מאקו את התובעת ואת פועלה".

בכתב ההגנה הפנו בין היתר לכתבה מאת איתמר אייכנר שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" כעשור לפני הפרסום ב-mako ובה נכתב כי נבון איימה באוזני מקורביה כי תפנה לתקשורת אם לא תקבל תפקיד. מידע דומה הופיע באותה העת גם ב"מעריב", בטור מאת בן כספית. אשר לעניין הטיפול בילדי ראש הממשלה, ב-mako הפנו לכתבה ב"גלובס" משנת 2015, מאת לילך וייסמן, שבה נכתב כי נבון "גידלה את יאיר ואבנר מאז 1996". עוד נטען כי באתר אימתו את המידע עם כמה מקורות ובהם בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה, מעצב השיער ז'אן כהן ומקורב למשפחת נתניהו. בנוסף טענו להגנתם כי פנו לתגובת נבון טרם הפרסום כמתבקש.

האזרח למברסקי טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין יובל אדלר ועדי ערמן, כי מדובר בתביעת השתקה. עוד נטען כי פרסם את אשר פרסם בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו בעקבות דיווח באתר ynet שבו תוארה נבון כמי שתגיע לטקס בוושינגטון בתור מי "שמלווה את ילדי המשפחה". "הנתבע היה המום מן הדיווחים וחש חובה להציף עניין זה לדיון ציבורי - שכן לא ייתכן כי ראש הממשלה ומשפחתו מרשים לעצמם להתנהל כך", נטען בכתב ההגנה.

העיתונאי מרגלית טען, באמצעות עורכי-הדין יעקב בורובסקי ושולמית אשבול, כי הסתמך על פרסומים קודמים כשצייץ כי נבון מטפלת בילדי ראש הממשלה. "ככל שהתובעת תוכיח שהיא לא שימשה מעולם כמטפלת של הילדים, מדובר לכל היותר בטעות, שנעשתה בתום לב מתוך התבססות על פרסומים רבים אחרים, טעות שאין בה משום לשון הרע".

בחודש דצמבר 2021 הודיעו נבון וחברת קשת כי הגיעו לפשרה בפני המגשרת מיכל ליפשיץ. לא נמסרו פרטי הפשרה אולם מי שיעיין בכתבה כיום יגלה כי נמחקו ממנה שלל פרטים שבגינם הגישה נבון את התביעה, כולל הטענה שהיתה המטפלת של אבנר ויאיר, סולקה מתפקידה בחשד להדלפה וקיבלה תפקיד חדש בעקבות איום שתפנה לתקשורת. גם התצלום בראש הכתבה הוחלף.

בדיון שנערך בהליך בחודש נובמבר האחרון טען בא-כוחו של למברסקי עו"ד אדלר כי קשת שילמה לנבון פיצוי. עו"ד דבורין, בא-כוחה של נבון, אישר כי "ההסדר עם mako כולל רכיב כספי".

לאחרונה הודיעו נבון ומרגלית לבית-המשפט כי גם הם הגיעו להסכם פשרה ולפיו נבון מאשרת כי מרגלית פרסם את הציוץ "בהסתמך בתום לב על פרסום של אחרים", וכי לאחר שממילא מחק את הציוץ החליטו הצדדים להביא לסיום את המחלוקת ביניהם. "לפנים משורת הדין וכאות של רצון טוב", כך נכתב בהודעה על הסכם הפשרה, מרגלית "ניאות לשלם [לנבון] סך של 10,000 ש"ח כהשתתפות בהוצאות משפטה".

כעת תימשך התביעה רק נגד האזרח למברסקי.

2212-01-21